• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
مدیر امور آموزش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خبر داد

آموزش استادان حوزه معدن کشور در مرکز جوارکارگاهی سرچشمه

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از طریق ایجاد مرکز آموزشی جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه و توسعه آموزش‌های مهارتی، می‌تواند بسیار اثربخش باشد و دوره گذار به مدیریت یادگیری و توسعه را کوتاه‌تر می‌کند.

مهندس وحید امیری در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی مجتمع مس سرچشمه، اظهار کرد: برای فتح قله‌های جدید در عرصه توسعه شایستگی‌های کارکنان خدوم صنعت مس و دست‌یابی به چشم‌انداز این امور، یعنی رسیدن به نقطه‌ای که بتوانیم برند و هاب تخصصی آموزش در شرکت‌های معدنی باشیم، می‌بایست از پارادایم مدیریت آموزشی گذار کرده و به سمت مدیریت یادگیری و توسعه حرکت کنیم.
وی ادامه داد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، تاسیس مرکز جوارکارگاهی مس را آغاز راه همکاری‌های فی‌مابین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مجتمع مس سرچشمه دانست.
امیری با اشاره به چهار مزیت محوری این مرکز در سخنان معاون وزیر کار، بیان کرد: امکان اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی فنی و حرفه‌ای به فراگیران این مرکز که قابلیت ترجمه داشته و بدون ممیزی در تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی معتبر است، تدوین صلاحیت‌های حرفه‌ای برای مشاغل مجتمع مس سرچشمه با همکاری امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی و استانداردسازی مشاغل مجتمع مس سرچشمه، مزایای راه‌اندازی چنین مرکزی است.
مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی بازدیدی که از امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی امور آموزش داشت، تاکید کرد که به حول و قوه الهی، مرکز جوارکارگاهی امور آموزش مجتمع مس سرچشمه، قطب آموزش‌های معدنی کشور خواهد بود و بر آموزش مربیان و استادان حوزه معدن سراسر کشور در این مرکز تاکید کرد.
امیری در پایان تاکید کرد: باور داریم از یک‌سو، بی‌توجهی به ترجیحات نسلی، نادیده گرفتن ویژگی‌های روان‌شناختی و سبک‌های یادگیری کارکنان و خانواده آن‌ها و عدم اطلاع از ترجیحات فناورانه و میزان آمادگی و بلوغ زیرساخت‌های فناورانه در سازمان‌ها سبب عدم اثربخشی برنامه‌های آموزشی کلاس‌محور شده و از سوی دیگر، تدارک فرصت‌های یادگیری اثربخش، مستلزم تفکر جدید، مدل‌های جدید، رویکرد جدید و ابزارها و مکانیزم‌های جدید است که سرلوحه اقدامات امور آموزش قرار دارد
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3042
اخبار مرتبط
نظرات شما