• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
رییس‌کل دادگستری کرمان خبر داد

۷۷۶هکتار اراضی ملی کرمان رفع تصرف شد

رییس‌کل دادگستری استان کرمان از رفع تصرف ۷۷۶ هکتار از اراضی ملی در این استان خبر داد و گفت: در این رابطه یکهزار و ۹۵ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند...

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان، ضمن قدردانی از اقدامات این شورا، افزود: طی سال جاری در مجموع ۲ هزار و ۲۲۰ پرونده در ارتباط با تصرف غیرقانونی اراضی ملی در دادگستری استان تشکیل شده که از این تعداد یک هزار و ۱۱۹ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.
وی خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال بیش‌ از ۱۰۹ میلیارد تومان است.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تصرف اراضی غیرقانونی در محدوده اداره منابع طبیعی شمال و جنوب استان بیشترین موارد را داشته است، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع هزار و ۹۵ نفر متهم در ارتباط با تصرف غیرقانونی اراضی ملی در دادگستری استان کرمان تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال۱۴۰۲، ۷۹۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: در این مدت ۴۸۱ مورد قلع و قمع به مساحت تقریبی ۶۴۹ هکتار در سراسر استان کرمان داشته‌ایم.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، وی افزود: همچنین در سال جاری ۱۸۱ مورد خلع ید به مساحت تقریبی ۶۶۰ هکتار داشته‌ایم و اراضی مذکور به بیت‌المال برگشت داده شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10803
اخبار مرتبط
نظرات شما