• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تشریح کرد

کارنامه اقتصادی کرمان در 1402

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با تشریح کارنامه اقتصادی استان کرمان در 1402و با بیان اینکه امسال ۱۱۰ درصد درآمدهای استان محقق شد، گفت: برای سال آینده ۲۰ برنامه اقتصادی در دست اقدام داریم...

محمدرضا وحیدی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: میزان اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در سال جاری حدود ۱۵۵۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون حدود ۵۴ درصد آن تخصیص یافته و در هفته آینده این تخصیص اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: حدود ۶۵ میلیارد تومان کسری حقوق داشتیم که ۹۰ درصد آن تخصیص داده شده تا دستگاه‌ها در پرداخت حقوق کارکنانشان در اسفندماه به مشکل بر نخورند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای استان ۳۴ درصد و اعتبارات دارایی و سرمایه‌ای ۶۷ درصد رشد داشته است. همچنین مقرر شد که ۱۳۰۸ میلیارد تومان بهره مالکانه به استان اختصاص داده شود. گفتنی است که اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده هنوز تصویب نشده و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور است.
وی با اشاره به تدوین ۱۰ برنامه بیان کرد: برای سال آینده ۲۰ برنامه اجرایی در دست اقدام داریم که شامل اقتصاد دانش بنیاد (دارای هشت محور)، بهبود فضای کسب و کار، اقتصاد دیجیتال(دارای هشت محور)، تدوین سند اشتغال دیجیتال، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خلق منابع مالی، بسترسازی توسعه اشتغال استان، برنامه فعال سازی واحدهای تولیدی و تکمیل زنجیره‌های تولید و ... هستند.
وحیدی در بخش دیگر سخنانش از افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات پژوهشی کل دستگاه‌ها را تجمیع و پنج طرح پژوهشی تعریف کردیم.
وی با بیان این مطلب که امسال ۱۱۰ درصد درآمدهای استان محقق شد، اظهار کرد: ۲۵ واحد تولیدی که در خصوص بیمه دچار چالش بودند، با همکاری سازمان تامین اجتماعی مشکل آنها حل شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: امسال ۲۰۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد و ۵۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد به گونه‌ای که ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است.
وی با اشاره به ارتقاء بهبود فضای کسب و کار و کسب رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری و رتبه سوم استان در ایجاد اشتغال پایدار بیان کرد: امسال شاخص‌های اقتصادی استان کرمان ارتقا یافته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10814
اخبار مرتبط
نظرات شما