• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
برنامه جدید چین؛

سرمایه‌گذاری گسترده‌تر در صنعت تراشه

چین سومین صندوق سرمایه‌گذاری خود را که از حمایت دولت برخوردار است، راه‌اندازی کرده است تا صنعت نیمه‌رسانای خود را تقویت کند. سرمایه ثبت شده این صندوق، 344 میلیارد یوآن (47/5 میلیارد دلار) اعلام شده است...

به نوشته رویترز، صدها میلیارد دلاری که در این بخش سرمایه‌گذاری می‌شود به دیدگاه شی جین‌پینگ - رئیس‌جمهور چین - مربوط است که می‌خواهد کشورش در صنعت نیمه‌رساناها به خودکفایی برسد.
این تعهد چین پس از اقدامات کنترل صادرات از سوی آمریکا در سال‌های اخیر، یک ضرورت تازه در دومین اقتصاد بزرگ جهان پیدا کرده است. ایالات متحده از این موضوع نگران است که چین می‌تواند با تراشه‌های بسیار پیشرفته، توانمندی‌های نظامی خود را تقویت کند.
به دنبال اعلام این خبر،‌ سهام تراشه‌های چین افزایش یافت و یکی از این شاخص‌ها موسوم به (CES CN Semiconductor Index) بیش از 3 درصد افزایش یافته و بیشترین سود یک‌روزه را در بیش از یک ماه اخیر ثبت کرده است.
فاز سوم «صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مدار یکپارچه چین» به‌طور رسمی در 24 می (4 خرداد) و تحت اداره شهرداری پکن برای تنظیم بازار ثبت شده است.
فاز سوم، بزرگ‌ترین صندوق از میان سه صندوقی خواهد بود که توسط صندوق سرمایه‌گذاری صنعت مدار یکپارچه چین با نام «صندوق بزرگ» آغاز به کار کرده است.
بر اساس اطلاعات «تیان‌یانچا» - یک شرکت پایگاه داده اطلاعات شرکت‌های چینی - وزارت دارایی چین با 17 درصد سهام و 60 میلیارد یوآن سرمایه‌گذاری پرداخت‌شده، بزرگ‌ترین سهامدار این صندوق است. بانک توسعه چین با 10/5 درصد سهام، دومین سهامدار بزرگ محسوب می‌شود.
هفده نهاد دیگر به عنوان سرمایه‌گذار ذکر شده‌اند، از جمله پنج بانک بزرگ چین: بانک صنعتی و بازرگانی چین، بانک ساختمانی چین، بانک کشاورزی چین، بانک چین و بانک ارتباطات، که هر کدام حدود ۶ درصد از کل سرمایه را تأمین می‌کنند.
رویترز در سپتامبر گزارش داد که چین فاز سوم صندوق بزرگ را راه‌اندازی خواهد کرد.
به گزارش اکوایران،فاز اول این صندوق در سال 2014 با سرمایه ثبت‌شده 138/7 میلیارد یوآن تأسیس و فاز دوم در سال 2019 میلادی با 204 میلیارد یوآن دنبال شد.
رویترز در سپتامبر گزارش داد یکی از حوزه‌های اصلی که فاز سوم صندوق بر روی آن تمرکز خواهد کرد، تجهیزات تولید تراشه است. همچنین، صندوق بزرگ در حال بررسی استخدام حداقل دو نهاد برای سرمایه‌گذاری در فاز سوم است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11288
اخبار مرتبط
نظرات شما