• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
بازگشت آرامش به اروپا؛

تمام نگاه‌ها به فدرال‌رزرو

بعد از یک روز آشفتگی که ریسکهای سیاسی سراسر دارایی‌ها را احاطه کرد، آرامش پس از یک روز آشفتگی به بازارهای اروپایی بازگشت که خطرات سیاسی تشدید شده در سراسر دارایی ها طنین انداز شد و تمرکز به سمت داده های تورم ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره معطوف شد...

یورو پس از آنکه روز گذشته به کف یک ماهه خود سقوط کرده بود امروز تغییر اندکی را به ثبت رساند. شاخص بازار سهام هم بدون تغییر ماند. اوراق قرضه فرانسه هم تغییر چندانی نکرد و این در حالی بود که روز گذشته بازدهی اوراق بدهی 10 ساله این کشور به بالاترین سطح در سال جاری رسیده بود.
بانک فرانسوی سوسیته جنراله، پس از گزارش رویترز مبنی بر اینکه وام دهنده در تلاش برای دستیابی به توافقی برای فروش واحد خدمات اوراق بهادار خود است، زیان خود را افزایش داد.
آنطور که بلومبرگ گزارش داده، بازارهای منطقه روز دوشنبه تحت تأثیر نتایج انتخابات پارلمان اروپا قرار گرفتند و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواستار رأی گیری قانونی برای توقف پیشروی رقبای راست افراطی خود شد. سرمایه گذاران اکنون در حال آماده شدن برای احتمال یک جلسه نوسان دیگر در چهارشنبه هستند چرا که قرار است آخرین ارقام ماهانه قیمت های مصرف کننده ایالات متحده منتشر شود و فدرال رزرو درباره نرخ بهره تصمیم بگیرد.
در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود سیاستگذاران هزینه‌های استقراض را متوقف کنند، اطمینان کمتری در مورد پیش‌بینی نرخ مقامات فدرال‌رزرو وجود دارد. بر اساس برآوردی که نظرسنجی بلومبرگ انجام داده، 41 درصد از اقتصاددانان انتظار دارند که سیاستگذاران در نمودار «دات پلات» خود 2 کاهش را در نظر بگیرند در حالی که همین تعداد اقتصاددان هم انتظار دارند که حداکثر یک کاهش در کار باشد یا اصلا هیچ کاهشی در نظر گرفته نشود.
در آغاز بازارهای جهانی امروز، قراردادهای آتی سهام ایالات متحده ثابت ماند در حالی که اوراق خزانه داری و دلار افزایش اندکی را به ثبت رساندند.
در آسیا، بازار سهام چین به دلیل نگرانی از ضعف بخش املاک و دورنمای رشد نامشخص، روند نزولی داشت و سهام مرتبط با خودروسازان برقی قبل از تصمیم کمیسیون اروپا در مورد عوارض موقت که این هفته انتظار می‌رود، سقوط کرد.
به گزارش اکوایران،پیش از گزارش اوپک که تصویری فوری از چشم انداز بازار ارائه می دهد، نفت بیشترین رشد ماهانه خود از ماه مارس را به ثبت رساند. طلا عقب نشینی کرد چرا که معامله‌گران در انتظار جلسه این هفته فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌های بیشتری از زمان احتمالی حرکت این نهاد به سمت سیاست تسهیل پولی به دست آورند.  قیمت سنگ آهن هم به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته سقوط کرد.
مهمترین رویدادهای این هفته
انتشار شاخص CPI و PPI چین در روز چهارشنبه
انتشار شاخص CPI آلمان در روز چهارشنبه
انتشار شاخص CPI آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه
نشست رهبران گروه هفت (پنجشنبه تا شنبه، 13 تا 15 ژوئن)
گزارش تولید صنعتی منطقه یورو در روز پنجشنبه
شاخص PPI آمریکا، گزارش مطالبات اولیه بیکاری روز پنجشنبه
نشست سالانه تسلا در روز پنجشنبه
جلسه جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک با جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در روز پنچشنبه
تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه
سخنرانی اوستان گولزبی، رئیس فدرال‌رزرو شیکاگو در روز جمعه
گزارش احساس مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان آمریکا در روز جمعه
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11385
اخبار مرتبط
نظرات شما