• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی؛

۲۴ بوستان شهر کرمان بازسازی خواهد شد

شهردار کرمان، در آیین آغاز بهسازی بوستان‌های شهر کرمان، در قالب طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود»، از بازسازی ۲۴ بوستان قدیمی و اصلی شهر، با اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان خبر داد...

شهردار کرمان، در آیین آغاز بهسازی بوستان‌های شهر کرمان، در قالب طرح «بوستان‌ها گلستان می‌شود»، از بازسازی ۲۴ بوستان قدیمی و اصلی شهر، با اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان خبر داد.
محسن تویسرکانی، در این آیین که با حضور سیدمحمد موسوی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان، مدیرکل امور مالیاتی استان، مدیرکل هلال‌احمر استان و جمعی از مدیران شهری و مردم، در بوستان «باغ‌ملی» برگزار شد، با قدردانی از شهروندان فهیم و نجیب کرمانی، «جهاد آسفالت» را ازجمله اقدامات مهم شهرداری کرمان دانست و گفت: قصد داریم دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان را آسفالت کنیم.
تویسرکانی، با اشاره به اینکه باید به سمت افتتاح‌های متعدد برویم، افزود: در این راستا تحقق چند طرح عمرانی مهم را پیگیری کردیم و از این بین، طرحی را با این شعار که «بوستان‌ها گلستان می‌شود»، آغاز کرده‌ایم.
وی از بازسازی ۲۴ بوستان اصلی شهر از تاریخ ۲۳ خردادماه خبر داد و گفت: این بازسازی، شامل نورپردازی و بهسازی مبلمان پارکی است.
شهردار کرمان، اهتمام و همکاری شورای اسلامی شهر را مثبت دانست و اعتبار درنظر گرفته‌شده برای بازسازی ۲۴ بوستان را حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار به نسبت وسعت بوستان و مرحلۀ اجرا، برای هر بوستان متفاوت خواهد بود.
تویسرکانی، ضمن تشکر از آقای زینل‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان، در استفاده از ظرفیت مالیاتی  برای تأمین اعتبار طرح‌های شهری، یکی از رسالت‌های امور مالیاتی را  برگرفته از مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اعلام کرد و یادآورشد: در این مباحث، قانونگذار اجازه داده تا از مالیات‌های پرداخت‌شده در قالب ارزش ‌افزوده، در حوزه آبادانی شهر استفاده شود.
وی، افزود: با همراهی اداره امور مالیاتی، از محل مالیات بر ارزش افزوده، برای بوستان‌ها هزینه خواهد شد.
شهردار کرمان، توجه به فرهنگ مالیاتی در کنار فرهنگ شهروندی را مهم دانست و گفت: اگر بر فرهنگ مالیات تأکید و از این منبع برای مردم هزینه کنیم، شیرینی پرداخت مالیات به کام مردم خواهد نشست.
تویسرکانی، بهسازی بوستان‌ها را از مصادیق بارز اقدام جهادی اعلام کرد و گفت: در این طرح، تمام واحدها به‌ویژه شهرداران مناطق، معاونت‌ها و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری دخیل هستند و همه برای به پایان‌رساندن این طرح بزرگ، تلاش خواهند کرد.
امسال بوستان‌های موجود شهر بهسازی می‌شوند
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: در سال‌جاری، طبق دستور شهردار کرمان، به‌جای ساخت بوستان جدید، بوستان‌‌های موجود شهر بهسازی خواهند شد.
محمود ایرانمنش، به کمبود آب برای آبیاری فضای سبز شهر کرمان، اشاره و خاطرنشان کرد: بعضی از بوستان‌های شهر، قدمتی بیش از 30 یا 40  سال دارند، اما مدت زیادی است که کاری در آنها انجام نشده است.
وی، پارک «باغ‌ملی» را ازجمله قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر کرمان دانست و گفت: براساس دستور شهردار کرمان، بهسازی بوستان‌های فرسوده در این طرح، در اولویت است.
ایرانمنش، با اشاره به اینکه این موضوع شامل بوستان‌های محله‌ای نیز می‌شود، بیان کرد:  بوستان‌های مهمی چون «شهید نشاط»، «شهید مطهری» و  «باغ‌ملی» که از بوستان‌های مهم و مرکزی شهر کرمان هستند، بهسازی خواهند شد.
به گزارش کرنا، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با یادآوری اینکه جهاد آسفالت در شهر کرمان، از زمانی که آغاز شده، به‌صورت دوشیفت پیش می‌رود، افزود: با این سرعت، تعداد قابل توجهی از معابر شهر، آسفالت شده است.
وی ادامه داد: بهسازی بوستان‌ها نیز به‌نوعی جهاد بازسازی بوستان‌هایی است که نیاز به بهسازی دارند.
ایرانمنش افزود: قول می‌دهیم در این مسیر، به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کنیم و بوستان‌ها را به شکل مناسب در اختیار مردم کرمان قرار دهیم.
لازم به ذکر است؛ در این مراسم، ازسوی شهردار کرمان، به محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار و روح‌الله مطهری، مدیرعامل شهربازی کرمان، به پاس کوشش در آماده‌سازی و بهسازی شهربازی کرمان، لوح تقدیر اهدا شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11392
اخبار مرتبط
نظرات شما