• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
با هزینه ۳۲۰ میلیارد تومانی؛

ساخت تقاطع غیرهمسطح «شرف آباد» آغاز شد

شهردار کرمان مدت‌زمان ساخت تقاطع غیر همسطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» در سه‌راهی «شرف‌آباد» شهر کرمان را از زمان شروع تا افتتاح، ۲۰۰ روز، معادل شش‌ماه‌ونیم دانست و اظهار داشت: پل، با عرشه فلزی است که به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد...

طی آیینی، ساخت تقاطع غیر همسطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» در سه‌راهی «شرف‌آباد» شهر کرمان آغاز شد.
استاندار کرمان، در این آیین که با حضور شهردار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت «جهاد نصر»، مدیرعامل شرکت «محوگستر شرق»، و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد، گفت: این تقاطع، یکی از گره‌های ترافیکی شهر است؛ زیراکه جزو رینگ شهر است و بسیاری از انبارهای تولیدکنندگان در این منطقه وجود دارد؛ بنابراین، مدت‌ها برای حل این مسأله چاره‌اندیشی می‌شد.
محمد‌مهدی فداکار، با تقدیر از شهردار کرمان، برای آغاز ساخت این تقاطع، و تعیین‌تکلیف پل «شهدای خلبان»، ادامه داد: آنچه باعث پیشبرد امور در شهرداری شده، هم‌افزایی و همکاری بدنه شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار با شهردار است که جهاد آسفالت نمونۀ آن است که در بین مردم هم، بازخورد خوبی داشته و همه قدردان هستند.
وی با قدردانی از شرکت «جهاد نصر» برای اجرای اقدامات اخیر در شهر کرمان، ایشان را پیمانکار لایقی دانست که می‌تواند کارهای بزرگتری انجام دهد و گفت: تسریع در اجرای این پروژه بسیار مهم است و تابستان که مدارس تعطیل است، فرصت خوبی است تا پروژه سرعت بگیرد و هرچه زودتر به پایان برسد.
شهردار کرمان نیز، در این آیین، با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) و گرامیداشت یاد شهدا به خصوص رییس‌جمهور شهید و سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: از همکارانم در مجموعۀ شهرداری و بدنه ستادی، عمرانی و کارگری که از لحظه حضور من در شهرداری کرمان، تمام‌وقت پای کار بوده‌اند، تشکر می‌کنم.
محسن تویسرکانی، با ابراز امیدواری برای استمرار حرکت جهادی در شهرداری، تأکید کرد: این اقدامات، جز با همراهی، همکاری و راهنمایی‌های استاندار محترم و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر کرمان میسر نمی‌شد.
وی با یادآوری اینکه در تیرماه سال ۱۴۰۰ نیز، چنین آیینی در ابعاد محدودتر برای آغاز ساخت تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» برگزار شده است، گفت: دلیل توقف این پروژه، این بوده که مجوزهای مرتبط با شورای استان برای آن، به‌صورت کامل دیده نشده بود و در مرحله اجرا، به برخی مسایل مثل تعارضات برق فشارقوی و موارد مخابراتی و یا مسأله فاضلاب شهری، برمی‌خورد، که درمجموع باعث توقف این پروژه شد.
شهردار کرمان ادامه داد: به هر صورت، شورای اسلامی شهر در این دوره، با مطالعاتی که انجام داد، به این نتیجه رسید که طرح این پل از «شبدری» که یکسری معارضات داشت، به مشابه پل «شهید بهشتی»(سیدی) کرمان، تغییر کند.
تویسرکانی افزود: از زمانی که به شهرداری آمدم، با همت دوستان شورای اسلامی شهر، مطالعات، سرعت بیشتری گرفت، مجوزها از شورای ترافیک اخذ شد و مطالعات کافی با همکاری مشاوران ترافیکی انجام شد و خوشبختانه این طرح نهایی شد و با فرایند مناقصه، شرکت توانمند «جهاد نصر» برنده مناقصه و مجری این طرح شد.
وی، مدت‌زمان ساخت پل «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌‌‌‌‌آبادی» را از زمان شروع تا افتتاح، ۲۰۰ روز، معادل شش‌ماه‌ونیم دانست و اظهار داشت: پل، با عرشه فلزی است که به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
شهردار کرمان افزود: این پل، دارای ۶۴ شمع ۳۰ متری است؛ بزرگترین دهنۀ پل، ۴۷ متر، طول سازه عرشه ۱۰۵ متر، و طول پل همراه با رمپ‌ها ۷۵۰ متر است؛ ضمن اینکه با تدبیر همکاران، معارض تأسیساتی نداریم.
تویسرکانی، در پایان، از شهروندان کرمان که به‌واسطه ایجاد کارگاه و محدودیت در مدت ساخت این پل، به زحمت می‌افتند، تقاضای صبوری کرد و گفت: شهرداری کرمان به تمام تعهدات خود عمل می‌کند تا هرچه زودتر این پروژه، تمام شود.
به گزارش کرنا، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین گفت: خوشحالم پس از دوسال‌ونیم که اجرای تقاطع غیرهمسطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» با فرازونشیب‌های زیاد در شورا، با همکاری و حمایت استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، آغاز می‌شود.
محمدرضا کمساری افزود: یکی از اتفاقات خوب این دوره، اجرای تقاطع غیرهمسطح «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» است.
کریمی، مدیرعامل شرکت «محورگستر شرق»، به نمایندگی از مجموعه «جهاد نصر» نیز در این آیین گفت: امیدوارم این پل که به نام «سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» مزین است، با همراهی همۀ دست‌اندرکاران، در موعدی زودتر از آنچه باید اجرا شود، به پایان برسد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11414
اخبار مرتبط
نظرات شما