• یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024

  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 01 September 2024
سردرگمی قیمت‌ها در بازار؛

دلار گران شد، سکه رنج ماند

به عقیده معامله‌گران فنی بازار طلا و ارز دچار سردرگمی شده است و خبرهای تنش در منطقه، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، انتخابات آمریکا از جمله متغیرهایی است که در این روزها در بازار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است...

معاملات روز دوشنبه در حالی پیگیری شد که روند قیمت طلا از سکه و راه دلار هرات از درهم جدا شد. قیمت سکه امروز در میانه کانال 40 میلیون متوقف شد اما قیمت طلای آبشده با کاهش یک پله‌ای به سمت مرز حمایتی حرکت کرد.
در بازار ارز نیز قیمت دلار هرات نسبت به روز گذشته افزایشی بود اما قیمت درهم امارات به زیر نرخ بسته شده روز گذشته رفت. معامله‌گران معتقدند با ورود به ماه جدید وضعیت بلوکه در بازار ارز از بین رفت و به نظر می‌رسد که بالا رفتن قیمت دلار تحت تاثیر کاهش شکاف قیمت فردایی دلار از قیمت نقدی دلار بوده است. به عقیده این گروه در مقابل نزولی شدن قیمت طلای آبشده به دلیل حفظ وضعیت بلوکه در بازار است.
قیمت دلار هرات امروز در بالا و در 57 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و در ادامه با کاهش در حوالی 57 هزار و 300 تومان به کار خود پایان داد که محدوده حمایتی بازار ارز است. با این حال که قیمت دلار هرات نسبت به نرخ بازگشایی کاهش داشت؛ اما بازار ارز نسبت به روز گذشته افزایش 300 تومانی را تجربه کرد. البته در روز گذشته وضعیت سنگین بلوکه موجب کاهش قیمت دلار تا کف 57 هزار تومان شده بود.
قیمت درهم امارات با گپ منفی 40 تومانی در 15 هزار و 780 تومان بازگشایی کرد و با کاهش در 15 هزار و 740 تومان بسته شد. قیمت درهم نسبت به نرخ بسته شده روز گذشته کاهش 100 تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، حباب دلاری درهم نیز در روز دوشنبه با توجه به حفظ قیمت دلار در نرخ روز گذشته و کاهش قیمت درهم، منفی شد. از 17 خرداد حباب دلاری درهم تا روز یکشنبه 31 تیر ماه مثبت بود که در روز دوشنبه منفی شد و قابل توجه بود.
قیمت سکه در محدوده رنج
قیمت سکه امروز تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشت و در میانه کانال 40 میلیون نوسان رنجی داشت. اما در مقابل قیمت طلای آبشده با کاهش یک پله‌ای به سمت مرز حمایت 14 میلیون و 410 هزار تومان حرکت کرد. با این حال که با ورود به ماه جدید وضعیت بلوکه بازار ارز کاسته شد؛ اما همچنان این وضعیت در بازار طلای آبشده حفظ شده بود. به عقیده معامله‌گران کاهش امروز طلا به واسطه این وضعیت رخ داده است.
در روز دوشنبه هشدار عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در نشست خبر مورد توجه بازار بود. بهادر احرامیان، گفت:‌‌ «در بحث صادرات با توجه به احتمال انتخاب ترامپ و ادعای وی در خصوص ذخایر ارزی فعلی ایران پیش بینی اعمال سیاست های تحریمی جدید از سوی وی وجود دارد. در آینده با محدودیت جدید صادرات نفت و فولاد مواجه خواهیم شد و اگر به دنبال راهکاری نباشیم در نوامبر( آبان و آذر) با کمبود ارزی مواجه خواهیم شد. سیاست های بانک مرکزی در محدودیت صادرات و اختلاف نرخ ارز نیما و آزاد از جمله دلایل اصلی کاهش صادرات کشور در ماه‌های اخیر بوده است
سر درگمی قیمت‌ها در بازار
به عقیده معامله‌گران فنی بازار طلا و ارز دچار سردرگمی شده است. به گزارش اقتصادنیوز، خبرهای تنش در منطقه، مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، انتخابات آمریکا از جمله متغیرهایی است که در این روزها در بازار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است و با صدور سیگنال‌های متناقض موجب سردرگمی بازار شده است.
با کاهش قیمت درهم در معاملات روز دوشنبه گروهی از معامله‌گران معتقد بودند که بازارساز در بازار دبی تزریق داشته و این تزریق برای جلوگیری از افزایش قیمت تا مراسم تحلیف انجام خواهد شد. با این نگاه قیمت ارز و طلا در بازار تا مراسم نوسان خاصی نخواهد داشت.
آخرین قیمت دلار در بازار رسمی
به گزارش اقتصادنیوز،بازار رسمی اما در اولین روز مرداد مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و قیمت دلار مبادله ای بالا رفت. براساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 46983 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 43869 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای هم امروز 51099 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 47680 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 12793 تومان ارزش گذاری شد و 11926 تومان قیمت خورد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11704
اخبار مرتبط
نظرات شما