• شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ -
  • 26 October 2024

  • شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ -
  • 26 October 2024
طراحی فضای سبز با رویکرد مدیریت بحران آب

برگزاری نشست کارگاهی «خشک‌منظرپردازی»

رییس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری کرمان، از برگزاری نشست کارگاهی «خشک‌منظرپردازی» طراحی فضای سبز با رویکرد مدیریت بحران آب و تاکید بر اصل استفاده از گیاهان مقاوم به اقلیم خشک خبر داد...

سعیده قطبی، در این نشست که با حضور دکتر نعمت‌اله اعتمادی، استاد تمام دانشکده باغبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و مهندس مائده ایزدی، مشاور، طراح و ناظر فضای سبز، در محل سالن دانشور برگزار شد، گفت: «خشک‌منظرپردازی» (Xeriscaping)، وعی روش طراحی فضای سبز است که با هدف مدیریت مصرف آب انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این نوع طراحی، علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، تأثیرات مهمی در مدیریت شهری دارد.
 قطبی، مواردی مانند صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز، بهبود زیست‌بوم شهری، بهبود مدیریت آب‌های سطحی، و افزایش زیبایی شهری و کیفیت زندگی، را از جمله موارد تاثیرپذیر از طراحی یادشده برشمرد.
وی، بیان کرد: «خشک‌منظرپردازی»، یک رویکرد میان‌رشته‌ای و نوین است که به طراحی پایدار فضاهای سبز در مناطق کم‌آب می‌پردازد.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری کرمان، رشته‌های دانشگاهی مانند معماری منظر، مهندسی طراحی محیط‌زیست، مهندسی آب و خاک، کشاورزی پایدار و علوم باغبان، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری و اقلیم‌شناسی و جغرافیا را از رشته‌های مرتبط با مبحث «خشک‌منظرپردازی» دانست و افزود: این مبحث، یک مبحث میان‌رشته‌ای است.
به گزارش کرنا،وی، افزود: این رشته‌ها با رویکردهای نوین به مسائل زیست‌محیطی، منابع آبی و طراحی پایدار فضاهای سبز شهری پرداخته و نقش مهمی در ایجاد تحول در طراحی شهری دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12555
اخبار مرتبط
نظرات شما