• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در صورت تامین اعتبار فاینانس؛

پایانه صادراتی جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس اتاق کرمان گفت: پایانه صادراتی جنوب استان کرمان در صورت تامین اعتبار فاینانس تا آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده، در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: قرار است پایانه صادراتی جنوب استان کرمان با مشارکت یک شرکت هلندی راه اندازی شود. وی افزود: با توجه به وجود محصولات فراوان صادراتی در جنوب استان کرمان به ویژه در بخش کشاورزی و معدن، نیاز است پایانه صادراتی این منطقه فعال شود و با پیگیری‌های انجام شده و در صورت مشارکت ۱۴۰ هزار یورویی یک شرکت هلندی، این پایانه تا آخر پاییز امسال راه اندازی خواهد شد.
 طبیب زاده، خاطرنشان کرد: در زمان دولت دوازدهم تفاهم نامه‌ای برای راه‌اندازی ۵ پایانه صادراتی در کشور منعقد شده که یکی از این تفاهم نامه ها بین اتاق کرمان، استانداری و وزارت صمت بوده و جا دارد این تفاهم‌نامه در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قرار بگیرد.
در ادامه این نشست، استاندار کرمان نیز خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای راه اندازی پایانه صادراتی جنوب استان کرمان شد. علی زینی وند، گفت: تفاهم‌نامه هایی که حتی در زمان دولت قبل منعقد شده اند، از جمله تفاهم نامه استانداری، وزارت سابق صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های معدنی برای توسعه استان، باید اجرایی شوند. وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مدیران برای پیگیری امور، همت و انگیزه لازم را ندارند و نیاز است دولت جدید هرچه سریعتر آنها را عوض کند. استاندار کرمان، از روند کند پروژه مسکن ملی در استان انتقاد کرد و افزود: باید از ظرفیت های فراوان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه اشتغال زایی و محرومیت زدایی، نهایت استفاده را کرد اما متاسفانه در استان کرمان این موضوع مهم محقق نشده است.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز بیان کرد: پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی از جمله ۲۱ پروژه جهش تولید در این جلسه بررسی شد که ۱۴ پروژه آن مربوط به بخش خصوصی است.
 جعفر رودری با اشاره به اینکه از طرف استاندار همه فرمانداران ملزم به انجام تعهدات تفاهم شده با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند، گفت: با توجه به اهمیت تکمیل زنجیره تولید و نقش مهم واحدهای کوچک و متوسط، مقرر شد با کمک شرکت‌های بزرگ، از این واحدها حمایت شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3894
اخبار مرتبط
نظرات شما