• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
با تامین اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی؛

محور رفسنجان به زرند دوبانده می‌شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دوبانده سازی جاده رفسنجان به زرند خبر داد و گفت: به زودی پیمانکار این محور معرفی و عملیات دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می‌شود.

حسین جلالی افزود: طی ۲ سال گذشته جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای دوبانده سازی جاده داوران رفسنجان (رفسنجان به زرند) انجام شده و بزودی پیمانکار این جاده معرفی و دوبانده سازی آن وارد فاز اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه محور رفسنجان به زرند معروف به جاده داوران در رفسنجان از محورهای حادثه خیز است و سالانه تصادفات منجر به فوت و مصدومیت زیادی دارد افزود: همچنین با جذب اعتبار ۱۱ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر حدود ۳۰ کیلومتر جاده نوق تا کمال ‌آباد زیرسازی شده و از صفائیه تا بهرمان نیز نقشه‌ برداری راه ها انجام شده و در فاز بعدی پس از تأمین بودجه اجرایی می شود.
جلالی برای رفع بخشی از مشکلات و کمبود منابع آبی در رفسنجان افزود: مجوز حفر و جابجایی ۱۸ حلقه چاه آب آشامیدنی را گرفتیم در این راستا تعدادی از چاه‌ها وارد مدار شده و مابقی در حال حفاری هستند.
وی افزود: تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان رفسنجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با همت شرکت مس در دست اقدام است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد.
جلالی بیان کرد: همچنین در حوزه آب رسانی در مناطق مختلف شهرستان رفسنجان بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۶۴۰ کیلومتر لوله های فرسوده تعویض و لوله‌ گذاری در روستاها انجام شده است.
وی همچنین برای رفع مشکلات آب این شهرستان تصریح کرد: ساخت ۱۸ مخزن آب در دستور کار است و در این رابطه در ۲ سال اخیر پنج مخزن احداث شده و ۱۳ مخزن در حال ساخت است.
جلالی تصریح کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده و از محل حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4208
اخبار مرتبط
نظرات شما