• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
نشست هیات نمایندگان اتاق کرمان با مجمع نمایندگان برگزار شد؛

چانه‌زنی برای حل و فصل مسائل بخش خصوصی

نشست هیات نمایندگان اتاق کرمان با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان و پیگیری برای حل آنها برگزار شد.

رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان 22 و 23 تیرماه جاری گفت: برنامه ریزی شده که در این همایش بتوان شرایط لازم برای راه اندازی اندیشکده توسعه کرمان و شرکت توسعه زیرساخت ها را فراهم کرد. سیدمهدی طبیب زاده، مهمترین زیرساخت استان را تامین گاز پروژه ها عنوان کرد و افزود: از سال 95 قرار است خط انتقال یازدهم سراسری گاز کشور اجرا شود اما تاکنون انجام نشده زیرا اجرای آن یک میلیارد دلار هزینه در بر دارد و اگر انجام نشود نیروگاه ها و پروژه های استان نیمه تمام باقی خواهد ماند.
وی نامناسب بودن فضای کسب و کار و رتبه 27 استان در کشور در این زمینه را مطرح و عنوان کرد: در صدور مجوزها دچار مشکل هستیم که باید برای توسعه همه جانبه استان این موضوع به طور جدی در پنجره واحد استان بررسی و حل شود. طبیب زاده در حوزه گردشگری و تاکید بر جذب سرمایه گذار در این حوزه تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان از نظر بودجه و پرسنل ضعیف است و همین موضوع باعث شده در جذب گردشگر ضعیف عمل کنیم به طوری که از ظرفیت های گردشگری استان به خوبی استفاده نشده است. رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه در سال 99 با وجود سرمایه گذاری های سنگین در استان 33 هزار نفر بیکار شده اند، اظهار کرد: کمتر از 20 درصد تامین قطعات و تجهیزات و مشاوره های مربوط به پروژه های بزرگ توسط کرمانی ها تامین می شود و مابقی آن مربوط به خارج از استان است و به همین دلیل نقش چندانی در اشتغالزایی ندارند.
در ادامه این نشست نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت های هیات نمایندگان اتاق کرمان در حوزه کمبود مدرسه در استان گفت: برنامه ریزی شده در سفر رئیس جمهور به کرمان احداث 175 مدرسه مصوب شود که با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی استان برطرف خواهد شد. شهباز حسن پور، از اقدامات و فعالیت های اتاق کرمان در حوزه های مختلف قدردانی و این نهاد را نمونه در کشور عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای توسعه استان انجام و پیگیری هر پروژه به یک نماینده مجلس سپرده شود و اتاق بازرگانی نیز پیگیری های کلی را انجام دهد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم شهرستان های شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز بر بررسی کارشناسی برخی موضوعات در استان تاکید کرد و گفت: نشستی را با حضور استاندار کرمان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و هیات نمایندگان اتاق کرمان برای بررسی و پیگیری مسائل مطرح شده در این نشست برگزارخواهیم کرد.
اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان مسائل مختلفی مانند اختصاص بخشی از حقوق دولتی معادن به گردشگری استان، برخورد سختگیرانه بانک ها با باغداران پسته با وجود خسارت شدید وارد شده به آنها، حمایت همه جانبه از تشکیل شرکت توسعه زیرساخت های استان، همکاری برای راه اندازی مرکز جامع دیابت در استان، اصلاح قوانین مزاحم به ویژه در حوزه های بیمه تامین اجتماعی، کار، مالیات و بانکی، تدابیر لازم برای جلوگیری از تغییر روزانه نرخ ارز، مشکلات تعهدات ارزی و فروش ارز در سامانه نیما با نرخ پایین تر از بازار آزاد، را مطرح کردند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4527
اخبار مرتبط
نظرات شما