• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
شهردار کرمان تأکید کرد:

اجرای سریع‌تر پروژۀ پارک گردشگری

شهردار کرمان با اشاره به افزایش نیازهای اقامتی و خدمات تجاری در محدوده طرح پارک گردشگری، گفت: پیگیر هستیم طرح پارک گردشگری در محدوده «پردیسان قائم(عج)» را بعد از همکاری آستان قدس در زمینه مالکیت مربوط، هرچه سریع‌تر اجرا کنیم.

سعید شعرباف در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی اصلاحات طرح ساماندهی آرامستان هنرمندان و احداث پارک گردشگری، با حضور معاون فرهنگی اجتماعی، معاون خدمات‌شهری، معاون مالی و اقتصادی و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، شهردار منطقه یک کرمان و سرپرست سازمان موقوفات یزد و کرمان آستان قدس رضوی، برگزار شد، افزود: جهت انعقاد قرارداد پیمانکاری، به تخمین میزان متراژ، هزینه و نوع متریال و زیرسازی طرح توسط مشاور در کوتاه‌ترین زمان نیاز داریم و جزئیات طرح طی دوماه آینده می‌تواند ارائه شود.
وی درخصوص طرح احداث پارک گردشگری نیز خاطرنشان کرد: مدیران آستان قدس می‌خواهند بدانند طرح پارک گردشگری با توجه به اینکه مصوبه‌ کمیسیون ماده پنج را دارد، سرانه‌های تجاری و فضای سبز آن به چه نسبتی طراحی شده، به‌خصوص در بخش صدهکتاری متعلق به آستان قدس.
شهردار کرمان بیان کرد: پیگیر هستیم طرح پارک گردشگری را بعد از همکاری آستان قدس در زمینه مالکیت مربوط، هرچه سریع‌تر اجرا کنیم و باید سریع‌تر در مورد سطوح کاربری به توافق برسیم.
شعرباف یادآور شد: طی جلساتی که با آستان قدس داشتیم، موافق هستند که همین مشاور، طرح را اجرا کند، اما می‌خواهند بدانند سطوح کاربری در نظر گرفته‌شده صرفه اقتصادی دارد یا نه.
وی بیان کرد: در طراحی و اجرای پارک گردشگری باید در نظر داشته باشیم که نیازهای اقامتی و خدمات تجاری در این محدوده افزایش پیدا کرده است.
شهردار کرمان تأکید کرد: در مورد پارک گردشگری، رعایت حرایم میراثی و موضوع انتفاع آستان قدس برای ما اولویت دارد و هر توافقی که آستان قدس با میراث داشته باشند، مورد تأیید ماست.
شعرباف بیان کرد: تلاش ما بر این است که قبل از مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بخشی از پارک گردشگری را اجرا کنیم.
مهدی نیکویی، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان هم در این جلسه، بیان کرد: طرح آرامستان هنرمندان به‌صورت کلی تأیید شده و در مورد طرح پارک گردشگری هم منتظر تعیین وضعیت مشاور ازسوی آستان قدس بودیم.
محمد قلی‌زاده، سرپرست سازمان موقوفات یزد و کرمان آستان قدس هم در این جلسه بیان کرد: در طرح پارک گردشگری باید مشخص شود چند درصد به فضاهای تجاری، فرهنگی، تفریحی و فضای سبز اختصاص داده شده است.
در این جلسه همچنین اصلاحات موردنظر شهرداری در طرح آرامستان هنرمندان، توسط مرتضی ادیبی، مشاور طرح که به‌صورت آنلاین در جلسه حضور داشت، ارائه شد.
ادیبی خاطرنشان کرد: قرار بود ارتباط درون و بیرون پروژه بیشتر شود و پارکینگ کنار ورودی پیش‌بینی شود که اصلاحات یادشده انجام شد.
به گزارش کرمان‌آنلاین،وی با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی آرامستان هنرمندان، سخت نیست و می‌شود فاز به فاز، کار را پیش برد، افزود: به نقشه‌برداری برای جای دقیق مقبره‌ها نیاز داریم و اطلاعات اولیه موردنیاز شهرداری را نیز در کمتر از یک ماه می‌توانیم تحویل دهیم.
مشاور طرح آرامستان هنرمندان و پارک گردشگری کرمان، طرح پارک گردشگری را یک پروژه کاملاً انتفاعی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنیم که هم درآمدزا باشد و هم کیفیت فضا و منظر شهری را تأمین کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4805
اخبار مرتبط
نظرات شما