• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد؛

عرضه اوراق مرابحه شرکت «کرمان موتور»

کرمان‌موتور برای خرید مواد اولیه از بورس تامین مالی می‌کند. با مجوز سازمان بورس،صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران در حال عرضه است.

این اوراق از روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نمادهای کرمان۴۶۱ و کرمان۴۶۲ عرضه عمومی می‌شود.
صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان جهت خرید مواد اولیه محصولات تولیدی از طریق فرابورس ایران عرضه می‌شود.
این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.
بانک تجارت، ضامن این اوراق است. بازارگردانان اوراق، سندیکایی متشکل از صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا و شرکت تامین سرمایه تمدن هر یک به حجم ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و متعهدین پذیره‌نویسی آن سندیکایی متشکل از شرکت گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما به حجم ۵ هزار میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه تمدن به حجم ۱۰ هزار میلیارد ریال و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند به حجم ۵ هزار میلیارد ریال است.
همچنین، شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت این اوراق معرفی شده اند.
شرکت کرمان موتور پیش از این شش مرتبه از طریق انتشار انواع صکوک در مجموع به ارزش ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که دو مورد آن سررسید شده و مابقی در حال معامله است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4844
اخبار مرتبط
نظرات شما