• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با ۴.۶ میلیارد ریال اعتبار و امضای قرارداد انجام می‌شود؛

ساماندهی حاشیه هلیل‌رود در جیرفت

رییس اداره معماری وطراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت که قرارداد مطالعات ساماندهی حاشیه هلیل رود در شهر جیرفت منعقد شد تا به این وسیله این موضوع مهم عملیاتی شود.

اسلام گیلانی افزود: رودخانه هلیل به عنوان عنصر حیات بخش در شکل دهی به ساختار شهرجیرفت نقش مهمی دارد و با توجه به اهمیت موضوع پس از بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی هفته های اخیر، ردیف بودجه مطالعاتی طرح فوق مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: بعد از آن با انعقاد قرارداد با مهندسان مشاور طرح، مطالعات ساماندهی حاشیه هلیل رود در شهر جیرفت آغاز شده است.
این مسئول در خصوص مبلغ اختصاص یافته به طرح مذکور اظهار داشت: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مطالعات طرح در نظر گرفته شده است.
گیلانی در مورد محدوده طرح نیز گفت: این طرح از محله رهجرد تا پل دوم هلیل رود و حوزه طراحی آن داخل محدوده قانونی شهر جیرفت است.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه به اهداف طرح ساماندهی حاشیه هلیل رود اشاره کرد و احیای هویت رودخانه ای شهر جیرفت در نظام شهرهای ایران، ایجاد منظر شهری سبزینه، ایجاد جاذبه برای حضور گردشگران و فضای تفریحی را بخشی از اهداف این طرح برشمرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4926
اخبار مرتبط
نظرات شما