• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
ریزش سنگین رمز ارزها؛

بیت‌کوین 7 درصد سقوط کرد،اتریوم 9 درصد

ارزهای دیجیتال امروز یکدست قرمز هستند. افت دسته جمعی آن ها دوباره ترسی بزرگ به جان فعالان این بازار انداخته است.

امروز از آن روزهاست که بازار ارزهای دیجیتال یکدست قرمز است و اکثر نمادها افتی سنگین را تجربه کرده اند. بیت کوین به عنوان لیدر این بازار با افت 7 درصدی، هم اکنون در حدود نرخ 18450 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین هم به منفی 16 درصد رسیده است.
دیروز خریداران تلاشی ناموفق برای برگرداندن قیمت به کانال 20 هزار دلار داشتند. البته قیمت برای دقایقی وارد این کانال هم شد اما خیلی زود دوباره وارد کانال 19 هزار دلار شد و پس از آن خرس ها کنترل بازار را در دست گرفتند. از غروب دیروز فشار فروش کم کم در بازار افزایش یافت تا اینکه در نهایت با یک شوک ناگهانی، قیمت بیت کوین سقوطی سنگین کرد و تمام آلت کوین ها را همراه خود به پایین کشید.
ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 39 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 353 میلیارد دلار است.
طبق معمول، اتریوم دنباله رو بیت کوین شده و با افتی بزرگ، خریداران را وارد زیانی سنگین کرده است. اتریوم امروز بیش از 9.5 درصد افت کرده و هم اکنون با نرخ حدود 1300 دلار معامله می شود.
زمانی که قیمت اتریوم به نرخ حدود 2000 دلار نزدیک شده بود، منابع آماری و تحلیلی بازار ارزهای دیجیتال هشدارهایی صادر می کردند که موقعیت های فروش در بازار به شدت افزایش یافته، اما آن زمان به دلیل نزدیک بودن تاریخ به روز رسانی مرج اتریوم، تصور نمی شد قیمت تا این اندازه پایین بیاید.
اتریوم در مقیاس هفتگی افت 25 درصدی داشته و زیانی بزرگ به خریداران هفته گذشته وارد کرده است. ارزش معاملات این آلت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 20 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 158 میلیارد دلار است.
سقوط دسته جمعی آلت کوین ها
امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار، تمام آلت کوین ها منفی هستند و افت قیمت داشته اند. کمترین افت را الگوراند دارد که حدود یک درصد کاهش قیمت داشته و پس از آن ترون با افت 3 درصدی، در رده دوم کمترین افت روزانه است. سومین افت کوچک روزانه هم مربوط به نماد اتم است که 5 درصد کاهش قیمت را نمایش می دهد.
بزرگ ترین افت روزانه هم مربوط به اتریوم کلاسیک است که 17 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و EOS با سقوط 15 درصدی در رده بعدی است.
در مقیاس هفتگی هم بیشترین افت مربوط به EOS و اتریوم کلاسیک است که هر کدام 28 درصد کاهش قیمت داشته اند.
سقوط ارزش بازار به 901 میلیارد دلار
به گزارش اقتصادنیوز،ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز سقوطی بزرگ داشته و با کاهش 6.5 درصدی، به 901 میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش معاملات رشدی چشمگیر داشته و با افزایش 66 درصدی، رقم 79 میلیارد دلار را نمایش می دهد.
ارزش معاملات دیفای 5 میلیارد دلار بوده و ارزش معاملات استیبل کوین ها نیز 72 میلیارد دلار بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4947
اخبار مرتبط
نظرات شما