• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
کوچ «عباس اژدری» یشکسوت اقتصادی استان به دیار باقی؛

عضو هیات‌رییسه ادوار اتاق کرمان درگذشت

«عباس اژدری» از پیشکسوتان اقتصادی استان در صنعت فرش و عضو هیات‌رییسه ادوار اتاق بازرگانی کرمان درگذشت.از این چهره اقتصادی، آثار ماندگاری به جا مانده که از جمله آنها فرش‌های موجود در آستانه شاه نعمت‌اله ولی است. «اقتصاد کرمان» این ضایعه را به خانواده اژدری و جامعه فعالان اقتصادی استان کرمان تسلیت می‌گوید.

بازخوانی حضور عباس اژدری در اتاق کرمان
اتاق بازرگانی کرمان در سال 1287 هجری شمسی با عنوان "مجلس تجارت کرمان" تاسیس و اولین هیات رییسه اتاق متشکل از آقایان سیدیحیی معین زاده، حاج آقای محسن یزدی، حاج علی اصغر یزدی، آخوند ملایوسف، حاج معین‌التجار، معاون تجار و سید هاشم معین‌زاده بود. این نهاد تا سال 1347 تحت نظارت روسای اداره اقتصاد آن دوران اداره شد و پس از آن تا کنون مدیریت اتاق از طریق برگزاری انتخابات بین اعضای آن و در نهایت تعیین هیات رییسه و رییس مشخص می‌شود. در سال 1347 هجری شمسی انتخابات این نهاد برگزار شد و محمدحسین اژدری به عنوان رییس، علی ارجمند و علی اصغر صداقت به عنوان نواب رییس، عباس اژدری به عنوان خزانه دار و جواد ابراهیمی به عنوان منشی هیات رییسه انتخاب شدند.
در سال 1350 پس از اصلاحاتی که در قانون تشکیل این نهاد به عمل آمد، انتخابات برگزار و محمدحسین اژدری، محمدعلی یاسایی، علی ارجمند، عباس اژدری، دکتر محمد ناصر، جواد ابراهیمی، علی اکبر توکلی، احمد ارجمند، حسین هنری و محمدعلی رشید فرخی به عنوان اعضای آن معرفی شدند که این هیات محمدحسین اژدری را به عنوان رییس انتخاب کرد. در همین سال، این مجموعه با عنوان "اتاق بازرگانی، صنایع و معادن" نامگذاری شد. در بهمن ماه سال 1353 نیز انتخابات برگزار و علی ارجمند به عنوان رییس این دوره فعالیت اتاق کرمان انتخاب شد.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5168
اخبار مرتبط
نظرات شما