• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
افتتاح روگذر خلیج فارس تا پایان ۱۴۰۲؛

برگزاری ۲۲۰ مناقصه در شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان با اشاره به برگزاری ۲۲۰ مناقصه در شهرداری در سال جاری گفت: روزانه یک کوچه و هفته‌ای یک خیابان در رفسنجان آسفالت می‌شود...

مجید کهنوجی با اشاره به عملکرد شهرداری رفسنجان در سال جاری اظهار کرد: شهر را به ۵۰ قسمت تقسیم و محله‌محوری را با محوریت مسجد آغاز کردیم که اکثرا نقاط مناطق محروم شهر بودند. در هر محله شورای پنج‌نفره تشکیل شد و مردم تقاضاهای خود رادر حوزه های مختلف به این شورای محلات ارائه دادند.
وی بیان کرد: در هر محله به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده، محلاتی مانند شهرک یادگار امام، شهرک سپاه، شهرک ولایت، شهرک جهاد، ماهونک، مومن آباد و ... بسیاری از گره‌ها توسط خود مردم حل شد و به‌عنوان یک دستگاه ناظر، همه مسائل و مشکلاتی که در حوزه های مختلف داشتیم به ما اعلام و پیگیری می‌شد.
کهنوجی با اشاره به نگاه عالت‌محوری در توجه به همه محلات شهر، افزود: در همه جای شهر کار انجام می شود و در سال جاری تقریباً در ۱۲۷ نقطه شهر کار عمرانی انجام شد.
وی با اشاره به برگزاری ۲۲۰ مناقصه در شهرداری رفسنجان در سال جاری، یادآور شد: این میزان در مقایسه با سال قبل که ۷۰ مناقصه بوده، به معنی سه‌برابر شدن کار شهرداری است.
شهردار رفسنجان به اقدامات مهم عمرانی شهرداری اشاره و عنوان کرد: باند خیابان جمهوری در پروژه دوبانده کردن بلوار پرستار در روز ولادت امام زمان(عج) به بهره‌برداری رسید و اقدامات زیباسازی آن باقی‌مانده است؛ روزانه یک کوچه و هفته‌ای یک خیابان در رفسنجان آسفالت می‌شود که رکورد بسیار بزرگی است، یعنی ماهانه ۷۰ هزار مترمربع آسفالت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری ۸۰۰‌ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که با همت پرسنل زحمتکش شهرداری تا پایان سال این عدد به یک میلیون مترمربع آسفالت خواهد رسید. در حالی‌که در چهار سال قبل در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت شده بود.
کهنوجی با بیان این‌که پس از سیل رفسنجان، به صورت فشرده رودخانه‌ها لایروبی شدند و چهار پل احداث شد، در ادامه از بهره‌برداری از روگذر خلیج فارس تا پایان سال ۱۴۰۲ یاد کرد و گفت: آزادسازی‌هایی مانند بلوار قدس، میدان آزادی به سمت علی آباد انقلاب، شهرک فرهنگیان در حالی انجام شد که ۳۰ تا ۴۰ درصد بلاتکلیف مانده بودند.
شهردار رفسنجان درآمد پایدار شهرداری را به‌عنوان یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در دوره کنونی نام برد و افزود: با همکاری موسسه صندوق بازنشستگی شرکت مس شرکتی تاسیس و ۲۰۰ نفر مشغول بکار شدند که حفاری، انفجار، بارگیری و حمل مواد معدنی را برای مجتمع مس سرچشمه انجام می‌دهد، ۲۵۰ میلیارد تومان به‌صورت مشارکتی سرمایه‌گذاری کردیم که همین الان این شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومان خریدار دارد. تقریباً سال آینده همین شرکت ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری سود می‌دهد غیر از اشتغالزایی که انجام داده است. کاری که هیچ‌کدام از شهرداران کشور انجام نداده‌اند.
به گزارش اوی به افزایش سرانه فضای سبز شهری از ۱۹.۵ مترمربع به ۲۱.۵ مترمربع اشاره و عنوان کرد: در آستانه نوروز ۱۵‌ هزار اصله درخت، ۵۰۰۰ درختچه و هفت میلیون نشاء گل در شهر کاشته شده است که فضای شهر را تغییر داده است.
کهنوجی ادامه داد: انجام نقاشی دیواری در ۳۰ مکان از جمله دیوارهای برخی مدارس، زیرگذر میدان شهید سلیمانی و سطح شهر، رنگ آمیزی ۳۰۰ هزار متر از جداول شهر، نصب ۱۰ المان مناسبتی به همراه ۵ المان دیگر مانند میدان بسیج، ایجاد ۱۰ آب نما، نصب ۱۰۰ عدد گلدان بتنی، ۲۰ المان گل آرایی و .. از دیگر اقدامات شهرداری در آستانه نوروز بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6857
اخبار مرتبط
نظرات شما