• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رئیس اتاق بازرگانی کرمان مطرح کرد

توسعه کرمان در سایه سرمایه‌گذاری‌‌‌های بخش معدن

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بحث اساسی توسعه استان، تحت الشعاع سرمایه‌گذاری‌های سنگین بخش معدن قرار گرفته و این حوزه نشان نمی‌دهد شاخص‌های توسعه‌یافتگی در استان کرمان چگونه است لذا تصمیم گرفتیم نقش فرهنگ اقتصادی را پر رنگ کنیم...

سیدمهدی طبیب زاده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع "بررسی موانع فرهنگی فضای کسب و کار" اظهار کرد: شورای گفت و گو به یک نهاد موثر تبدیل شده و سعی کردیم به عنوان ظرفیت در خدمت توسعه استان قرار بگیرد و ارتباطاتی که نیاز است فراهم شود و این شورا در کشور جایگاه ویژه ای دارد و در نیمه نخست امسال امتیاز خیلی خوبی کسب کرده و برخی از مباحث اصلی شورای ملی، از استان کرمان طرح می شود ضمن اینکه دستگاه قضائی همراهی خیلی خوبی با فعالان اقتصادی داشته اند.
وی در ادامه افزود: نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی بسیار پررنگ است و در استان از این قضیه غفلت شده و سعی کردیم این بحث را آغاز کنیم و می خواهیم رونق فرهنگ اقتصادی و توسعه اقتصادی را شاهد باشیم.
طبیب زاده تصریح کرد: با وجود ظرفیت های نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی و ...؛ کرمان استان توسعه نیافته ای است و بخشی از توسعه نیافتگی مربوط به حوزه فرهنگی است. ضمن اینکه بحث اساسی توسعه، تحت الشعاع سرمایه گذاری های سنگین معدن قرار گرفته و این حوزه نشان نمی دهد شاخص های توسعه یافتگی در استان چگونه است لذا تصمیم گرفتیم نقش فرهنگ اقتصادی را پررنگ کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی و فرهنگ اقتصادی می تواند خیلی به کشور کمک کند، گفت: عوامل فرهنگی یعنی بخشی از رفتارها، روش ها و هنجارها موجب شده فضای کسب و کار کرمان پیچیده باشد که بحث گسترده است و اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6925
اخبار مرتبط
نظرات شما