• جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024

  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 26 April 2024
انتخابات یک اتاق باطل شد؛ جایگزینی علی‌البدل‌ها در 5 اتاق

مهر تایید بر انتخابات اتاق کرمان

بنا به اعلام رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، پس از بررسی نتایج انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور نتیجه 33 اتاق تایید و یک مورد باطل شده است.بر این اساس انتخابات اتاق کرمان در شمار استان هایی است که مهر تایید انجمن نظارت خورده است...

دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور 20 اسفند برگزار شد و حال با گذشت نزدیک به دو‌ماه از انتخابات اتاق‌های بازرگانی حسین میرمحمدصادقی اعلام کرد که از 34 اتاق در سراسر کشور انتخابات 33 اتاق تایید و یک اتاق ابطال شده است، از سوی دیگر به دلیل اشکالاتی در ارائه اسناد و مدارک در 5 اتاق هم برخی از منتخبین جای خود را به افردا علی‌البدل دادند.
با توجه به اظهارات مطرح شده می‌توان گفت فقط در مورد یک اتاق و پیرو مصوبه شورای عالی نظارت در جلسه چند روز قبل این شورا، انتخابات این اتاق باطل شد و مراتب به هیات نظارت، رئیس اتاق مربوطه و رئیس اتاق ایران اعلام شد. رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ها با اعلام این خبر عنوان کرد: در 5 اتاق هم با توجه به اشکالاتی که در بخش ارائه عدله و اسناد و مدارک مورد نیاز وجود داشت، تغییرات جزیی داده شد اعضای علی البدل جایگزین شدند.
براساس تقویم دهمین دوره انتخابات اتاق‌ها اعتبارنامه‌ها 20 اردیبهشت 1402 نهایی می‌شود و پس از این مرحله، اعضای جدید هیات نمایندگان در اتاق‌ها مستقر می‌شوند و هیات‌‌ رئیسه هر اتاق‌ را تعیین می‌کنند. براساس گزارش اتاق بازرگانی ایران در این خصوص میرمحمدصادقی با بیان اینکه صدور اعتبارنامه اتاق‌ها در اتاق‌هایی که اعتراضی به انتخابات آنها وجود نداشته و تایید شده و یا اتاق‌هایی که انتخابات آنها بعد از تصمیم شورای نظارت تایید شده، صادر شده و در اختیار روسای هیات های نظارت استان ها قرار گرفته است گفت: در رابطه با 5 اتاقی که یا جابجایی همراه بوده اند هم روز گذشته تصمیم گیری شد و اعتبارنامه انها هم به زودی صادر خواهد شد.
با توجه به خبر اعلام شده این پرسش مطرح می شود که انتخابات هیات نمایندگان اتاق ایران چه زمانی برگزاری می شود؟ در این خصوص میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه هنوز تاریخ برگزاری هیات نمایندگان اتاق ایران نهایی نشده است می گوید:  طبق آیین نامه باید حداقل یک ماه قبل از برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران کسانی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران هستند حتما باید مراتب داوطلبی خود را اعلام کنند تا استعلام پیش بینی شده در آیین نامه انجام شود، همچنین داوطلبین به این فرجه 20 روزه توجه داشته باشند.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های سراسر کشور گفت: بعد از به نتیجه رسیدن انجمن نظارت درباره زمان برگزاری جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران، به اتاق ها اعلام خواهد شد که حداکثر تا یک ماه قبل از برگزاری این جلسه، جلسات هیات نمایندگان اتاق های استانی را برگزار کنند و کسانی که به نمایندگی از این اتاق ها باید در هیات نمایندگان اتاق ایران شرکت کنند را معرفی کرده و کسانی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران هستند را نیز اعلام کنند تا فرجه 20 روزه رعایت شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7201
اخبار مرتبط
نظرات شما