• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
اتاق کرمان و اتاق بوداپست مجارستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند؛

گام اول در توسعه تجارت کرمان و مجارستان

در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین استان کرمان و کشور مجارستان، پس از برگزاری نشستی با حضور رئیس اتاق بازرگانی کرمان، رئیس اتاق بوداپست و جمعی از نمایندگان شرکت‌های مجارستانی و فعالان اقتصادی استان کرمان، تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف به امضا رسید...

در متن این تفاهم نامه آمده است که طرفین برای ارتقاء، تقویت و توسعه تجارت و سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی، فناوری و علمی میان تشکل های اقتصادی خود تلاش نمایند. همچنین همکاری های لازم برای تشویق و توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین کارآفرینان کرمان و بوداپست ایجاد شود و دو طرف اطلاعات لازم در زمینه اقتصادی، تجارت خارجی، قوانین و مقررات تجاری، سرمایه گذاری، امور گمرکی و همچنین افزودن هرگونه متمم به تفاهم نامه در خصوص قوانین و مقررات سرمایه گذاری را به اشتراک گذارند.
در ادامه اتاق های کرمان و بوداپست موافقت کردند پشتیبانی ها، حمایت ها و بازدیدهای تجاری و صنعتی را از بوداپست و بالعکس تسهیل نموده و همچنین امکان ملاقات فعالان اقتصادی کرمان با فعالان اقتصادی بوداپست به صورت انفرادی و یا در قالب هیات تجاری فراهم شود. دو طرف تصمیم گرفتند که کمک های لازم را به کارآفرینان در کرمان و بوداپست برای عقد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک و مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری کشور ثالث ارائه دهند.
اتاق های کرمان و بوداپست در این تفاهم نامه بر همکاری های لازم برای برگزاری و یا شرکت در نمایشگاه های ملی، بین المللی و تخصصی، کنفرانس ها، سمپوزیوم ها و سایر رویدادهای مشابه که در کرمان و بوداپست به منظور بهبود و توسعه همکاری های اقتصادی، تاکید کردند. همچنین دو طرف تلاش خود را برای حل تعارضات تجاری بین اعضاء اتاق های بازرگانی کرمان و بوداپست مبذول نمایند و کمیته ای مشترک را تشکیل داده و هر شش ماه یکبار به طور متناوب در کرمان یا بوداپست یکدیگر را با هدف ایجاد تغییرات در تفاهم نامه ملاقات نمایند.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، در بند دیگر این تفاهم نامه آمده که طرفین تمام تلاش خود را برای حل مناقشات تجاری کرمان و بوداپست در مراکز داوری کرمان و بوداپست انجام دهند و همچنین بر تهیه نقشه راه بین استان کرمان و مجارستان تاکید شد.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7213
اخبار مرتبط
نظرات شما