• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
نهم خردادماه برگزار می‌شود؛

نخستین دوره جایزه معماری مهندس میرحیدر

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نخستین دوره اهدای «جایزه معماری مهندس میرحیدر» معمار و طراح ساختمان‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان، به ریاست اکبری‌فرد رییس دانشگاه و با حضور نمایندگان هیات‌مدیره بنیاد خیرین دانشگاه، هیات امنای جایزه و مسئولین دانشکده هنر و معماری صبا و خانم مینو رجبی‌نیا همسر شادروان میرحیدر تشکیل شد...

دکتر اکبری فرد رئیس دانشگاه معین استان با ذکر این خبر، در جلسه هیات امنای جایزه معماری میرحیدر ضمن تقدیر از خدمات هیات مدیره بنیاد عام المنفعه خیرین دانشگاه، اهدای این جایزه کم‌نظیر را به واسطه تجلیل از نیم قرن تلاش موثر شادروان مهندس سید محسن میرحیدر در زمینه معماری و خدمات ارزنده ایشان به جامعه مهندسی، همچنین انجام پروژه‌های فاخر ملی از جمله طراحی و احداث کتابخانه ملی ایران، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، بازسازی و انجام طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) و همچنین طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌های دانشگاه شهید باهنر، علوم پزشکی کرمان و بیمارستان افضلی‌پور را از افتخارات دانشکده هنر و معماری صبا توصیف نمود.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اعلام موافقت و تخصیص اعتبار لازم برای راه‌اندازی موزه و کتابخانه میر‌حیدر، افتتاح این فضای فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به منظور تجلیل از خیرین و بانیان دانشگاه ذکر نمود.
وی لزوم نامگذاری فضاهای آموزشی و فرهنگی به نام بانیان و خیرین را از اقدامات فرهنگ‌ساز دانشگاه در خصوص ترویج فرهنگ نیک‌اندیشی و تشویق خیرین آموزشی دانست و از فعالیت‌های بنیاد عام المنفعه خیرین دانشگاه در زمینه جذب مشارکت خیرین، هدایت و نظارت بر اجرای پروژه‌ها براساس نیاز دانشگاه و منطبق بر نظر حامیان تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه گزارشی از ارتباط این بنیاد با مجمع خیرین وزارت علوم و فعالیت‌های دو سال اخیر توسط رئیس هیات مدیره بنیاد عام المنفعه خیرین دانشگاه، ارائه گردید. وی با تاکید به تجربیات سال‌های گذشته، بهره‌مندی شایسته از منابع اهدایی را بسیار مهم دانسته و تاسیس این بنیاد را به منظور رعایت درخواست و انجام وصیت خیرین و حامیان دانشگاه و عبور از چالش‌های اداری و حقوقی بسیار موثر ارزیابی نمود.
فره‌وشی عضو هیات امنای جایزه معماری که خود از معماران پیشکسوت، دوست و همکار شصت ساله شادروان مهندس میرحیدر می‌باشند، با بیان این نکته که بسیاری از آئین نامه‌ها و مقررات سازمان نظام مهندسی کشور با هم‌فکری و مشارکت مهندس میرحیدر تدوین گردیده است، به برخی ویژگی‌های حرفه‌ای و اصول اخلاقی مهندسینی که تحت نظارت و مدیریت ایشان همواره به عنوان متخصصین تراز اول، در جایگاه مشاور و معتمد مدیران ارشد نظام در پروژه‌های ملی حضور فعال داشتند نیز اشاره نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،در این جلسه مینو رجبی‌نیا همسر شادروان مهندس میرحیدر و از خیرین دانشگاه، ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت‌های مسئولین دانشگاه ابراز امیدواری نمود تا با تداوم اهدای جایزه معماری در سال‌های آتی این جایزه مشوّقی باشد برای دانشجویان نخبه و خلاق رشته معماری تا در آینده نیز منشاء خدمات ارزشمندی در عرصه ملی و بین الملی باشند.
دبیر هیات امنای جایزه معماری نیز در این جلسه گزارشی از مراحل تدوین اساسنامه با نظر اساتید پیشکسوت و چگونگی انتخاب نفرات برتر که مورد تائید سرکارخانم رجبی‌نیا و مشاور حقوقی ایشان نیز واقع گردیده است، از اهدای دو باب منزل مسکونی در شهرهای تهران و کرمان طی یک سند محضری به بنیاد عام المنفعه خیرین در شهریور ماه 1401 همزمان با نخستین سالگرد وفات معمار فقید دانشگاه برای تامین هزینه‌های جوایز، قدردانی کرده و اعلام نمودند؛ از امسال این جوایز بصورت سالانه، در سه مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد) به یکی از دانشجویان برتر رشته معماری که واجد شرایط آئین نامه مصوب هیات امنای جایزه معماری میرحیدر هستند، اهدا می‌شود.
در پایان دکتر موحدی نیا، رئیس بخش معماری ضمن ارائه گزارشی از انتخاب نفرات برگزیده نخستین دوره مراسم اهدای جایزه معماری در سال 1402 با تشریح فضای پیش بینی شده برای موزه شادروان میرحیدر از آماده سازی و افتتاح این مجموعه تا پایان خردادماه خبر داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7383
اخبار مرتبط
نظرات شما