• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
رییس اتاق کرمان در نشست هم اندیشی با بانوان کارآفرین استان تاکید کرد؛

جهت‌یابی درست با پایش فضای کسب و کار بانوان

رئیس اتاق کرمان در نشست جمعی از بانوان بازرگان و کارآفرین استان کرمان گفت: اگر پایش فضای کسب و کار ویژه فعالیت های اقتصادی بانوان انجام شود، دقیق تر و با جزئیات بیشتر می توان مسائل این حوزه را بررسی و راهکارهای مناسب را پیشنهاد داد...

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: پس از شنیدن صحبت های بانوان در این نشست به این نتیجه رسیدیم که توانمندی های بانوان ناشناخته مانده و باید این فعالیت ها از راه های مختلف مانند برگزاری نمایشگاه، برگزاری نشست ها، معرفی توانمندی های بانوان در رسانه ها و تبلیغات، بیش از گذشته معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه برای دعوت بانوان بازرگان و کارآفرین بیشتری به این جمع، فراخوان هایی در ابعاد گسترده در نظر گرفته شود، گفت: کانون زنان بازرگان استان فعالیت های خود را قوی و برنامه ریزی شده از سر گیرد زیرا تشکل ها با داشتن قدرت چانه زنی به عنوان یکی از بازوان اتاق هستند و هر چه قوی تر باشند، تاثیری گذاری بیشتری خواهند داشت. طبیب زاده، با تاکید بر هم افزایی در کانون زنان بازرگان استان خاطرنشان کرد: در تحقیقات دانشگاه هاروارد آمده افرادی که به سطح بالاتر و منافع جمعی فکر می کنند در کسب و کار شخصی خود نیز موفق تر خواهند بود.
رئیس اتاق کرمان به بازاریابی به عنوان بخش مهم فعالیت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: 5 نسل در بازاریابی وجود دارد که در حال حاضر در نسل پنجم قرار داریم که علاوه بر تولید، فروش، بازاریابی، ارتباط با مشتری به مسائل مهمی مانند سلیقه ها و علاقمندی های بازارهای مختلف و همچنین سبک زندگی افراد پرداخته می شود. در ادامه این نشست مدیر امور تشکل های اتاق کرمان گفت: کانون زنان بازرگان استان کرمان تیرماه 1392 با مشارکت 24 نفر از بانوان فعال در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال 1394 فعال بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،فاطمه مهرابی اظهار کرد: این کانون در مدت فعالیت خود 4 کمیته تشکیل داد، دوره های آموزشی مختلفی برگزار کرد و همچنین بازدیدهایی شکل گرفت که امیدواریم این فعالیت ها از سر گرفته شود. همچنین نماینده کانون زنان بازرگان استان کرمان در این نشست بیان کرد: هدف از تشکیل این نشست اجماع بانوان فعال در حوزه بازرگانی و کارآفرینی است تا مواردی مانند مطالبه گری، تشکیل کمیته های مختلف، حضور در نمایشگاه ها، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و سایر مسائل کسب و کار را پیگیری کنیم.
هانیه امیرمحمدی تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های زنان WEXNET از 26 تا 28 خردادماه جاری در لاهور پاکستان برگزار می شود که از اتاق کرمان درخواست داریم پایون اختصاصی را در این نمایشگاه برای بانوان بازرگان و کارآفرین استان کرمان در نظر بگیرد. وی از هماهنگی های لازم برای شرکت در نمایشگاه آگروفود تهران و چند نمایشگاه در ترکیه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم حضور بانوان بیشتری را در این نمایشگاه ها داشته باشیم.
امیرمحمدی، تصریح کرد: عمده فعالیت های بانوان بازرگان و کارآفرین استان کرمان در حوزه های موادغذایی و صنایع دستی است که امیدواریم بتوانیم در این نمایشگاه ها با تلفیق این دو حوزه بازارهای بیشتری را جذب کنیم. گفتنی است در این نشست بانوان شرکت کننده به بیان مسائل و چالش های پیش روی فعالیت های خود پرداختند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7418
اخبار مرتبط
نظرات شما