• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
فرصت 3 ماهه کارفرمایان؛

شرایط بخشودگی جرائم بنگاه‌های اقتصادی

سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه‌ جدیدی شرایط بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی بنگاه‌های اقتصادی را اعلام کرد...

بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی درباره بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی بنگاه‌های کوچک و متوسط در تاریخ 31 اردیبهشت ماه به تصویب رسیدبر اساس آنچه که در این دستورالعمل قید شده است، کارگاه‌ها در صورتی از تسهیلات این بخشنامه برخوردار می‌شوند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفندماه سال 1401 اقدام کرده و لیست و حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول دوره مذکور ارسال و پرداخت کنند.
مشمولان این بخشنامه، کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط هستند. بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان کمتر از50 نفر به عنوان کارگاه‌های کوچک و تعداد کارکنان 50 تا100 نفر به عنوان کارگاه‌های متوسط شناخته می‌شوند.
درضمن میزان بخشودگی پلکانی و به تعداد اقساط وابسته است.  کارگاه‌های مشمول به شرطی از تسهیلات این بخشنامه برخوردار می‌شوند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفندماه سال 1401 اقدام کرده و لیست و حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول دوره مذکور ارسال و پرداخت کرده باشند.
در ضمن کارفرمایان کارگاه‌های مشمول برای برخورداری از این تسهیلات لازم است از تاریخ اجرای این بخشنامه که یکم خرداد سال جاری تعیین شده و حداکثر به مدت 3 ماه تا 31 مرداد ماه، نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir  اقدام کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7444
اخبار مرتبط
نظرات شما