• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
همزمان با بازدیداز صنایع مس شهید باهنر،انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ راهبردی مپنا و مس باهنر

به منظور توسعه فعالیت‌های مشترک علمی پژوهشی و فن آوری؛ شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان و شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند...

بنا به گزارش روابط عمومی مس شهید باهنر، از آنجا که مس نقشی محوری در تولیدات شرکت مپنا ایفا می‌کند این همکاری موجب خواهد شد، کشور از واردات قطعات مسی و آلیاژهای مرتبط با آن بی نیاز شده و زمینه رشد تولید در دو مجموعه عظیم صنعتی کشور بیش از پیش فراهم گردد.
از جمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه که به امضای مدیران عامل شرکت‌های مذکور و مقصودی عضو هیات‌مدیره مس باهنر رسید می‌توان به ایجاد و تقویت کارگروه مشترک تحقیق و توسعه بمنظور رفع مشکلات کمی و کیفی فرایند تولید و همچنین توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله تولید محصولات جدید و دانش بنیان اشاره کرد.
برنامه ریزی برای تعریف و اجرای طرحهای پژوهشی و کاربردی مشترک و فراهم آوردن امکان بهره‌مندی از توانایی‌ها و پتانسیل‌های انسانی و تجهیزاتی طرفین؛ از جمله مفاد دیگر این تفاهم نامه شش بندی است.
شاکری مدیرعامل شرکت مهندسی مپنا نیز در این نشست با اشاره به سابقه حضور خود در صنایع مس شهید باهنر ، پویایی و رونق فعالیتها در این مجموعه را مطلوب توصیف کرد و گفت : هم اکنون ۸۸ درصد از قطعات ژنراتورهای مپنا تولید داخل اند که تلاش می‌کنیم باهم‌افزایی، ضریب داخلی سازی این قطعات را تا۱۰۰ درصد ارتقا دهیم
ضیائی مدیرعامل مس باهنر در حاشیه نشستی که به امضای این تفاهم‌نامه انجامید؛ اظهار داشت: شرکت مپنا از جمله مجموعه‌های بزرگ ملی با رویکرد بین‌المللی است که هم‌اکنون نقشی موثر در بازسازی کشورهایی همچون سوریه و عراق ایفا می‌کند.
وی ضرورت تولید هرچه بیشتر برق در شرایط کنونی کشورمان را نیز خاطرنشان کرد و افزود: در این موقعیت تولید قطعات مورد نیاز ژنراتورهای شرکت مپنا که زیرساخت آن در صنایع مس شهیدباهنر وجود دارد میتواند ضمن ایجاد ارزش افزوده‌ بیشتر، زمینه‌ صادرات قطعات جدید را بصورت مستقیم یا درقالب تجهیزات عظیم صنعتی فراهم کند.
بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد بمنظور تشخیص و اولویت بندی نیازهای دانش بنیان و برطرف کردن مشکلات ، جلسات منظم بحث و تبادل نظر و همچنین بازدید متقابل از کارخانه و محلهای مورد نظر صورت پذیرد و طرفین بتوانند از امکانات عمومی و تخصصی نظیر تجهیزات تولیدی آزمایشگاهی و منابع علمی در راستای تحقق مفاد تفاهم نامه استفاده کنند
از جمله توافقات دیگری که در این سند همکاری به آن اشاره شده؛ مشارکت در برگزاری بازدیدها و دوره‌های آموزشی و فعالیتهای تحقیقاتی بمنظور تشخیص و اولویت بندی مشکلات و نیازهای توسعه ای و همچنین حمایت مالی از طرحهای مورد توافق طرفین بود که مقرر شد با نظارت معاونت نوآوری توسعه و اقتصاد دانش بنیان مس باهنر زمینه‌ تحقق آنها فراهم شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7527
اخبار مرتبط
نظرات شما