• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
بررسی ظرفیت‌های صنعت طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در کرمان؛

تدوین نقشه راه ارزش‌آفرینی طلا و جواهر

رئیس اتاق کرمان در نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان کرمان گفت: مصرف طلا به عنوان یک صنعت ظریف رو به افزایش است و اگر هزینه 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی دستمزد ساخت طلا به کرمان منتقل شود، حدود 5 تا 6 هزار شغل ایجاد خواهد شد...

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: این صنعت مغفول مانده و سهم آن در GDP استان مشخص نیست که باید بیشتر به آن پرداخت. وی با اشاره به اینکه صنعت طلا چند منظوره، لوکس، ارزش آفرین و تقویت کننده فرهنگ است، ادامه داد: از آنجایی که تاکید اتاق کرمان بر صادرات کالاهای متنوع است، طلا می تواند در این زمینه ارزش آفرینی و ارزآوری بیشتری داشته باشد.
طبیب زاده خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اکثر فعالیت های اقتصادی کرمان در حوزه های معدنی، صنعتی و کشاورزی است، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه بانوان از اشتغال باز مانده اند و این صنعت می تواند به افزایش اشتغال آن ها کمک کند. رئیس اتاق کرمان، تصریح کرد: انجام فعالیت های دانش بنیان در این حوزه، پرداختن به مسائل فرهنگی و میراث استان در این صنعت از جمله موارد ارزشمندی است که در کرمان باید بیشتر به آن پرداخته شود. وی بیان کرد: اتاق کرمان در تهیه نقشه راه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، شناخت وضعیت فعلی، رفع موانع، آموزش و ... حمایت های خود را از فعالان انجام خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،در ادامه رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان کرمان بیان کرد: جوانان و فعالان این حوزه خلاقیت و توانمندی های بسیاری دارند که امیدواریم اتاق کرمان از آنها در زمینه صادرات و شرکت در نمایشگاه های خارجی حمایت کند. احمد منصوری نژاد افزود: نمایشگاه جواهرات استانبول در مهرماه سال جاری با حضور فعالان 50 کشور مصرف کننده طلا در جهان شامل قطر، امارات، عربستان، کویت و بحرین برگزار می شود که 90 درصد طلای مصرفی این کشورها را فعالان ترکیه می سازند. وی ادامه داد: امیدواریم اتاق برای شرکت در این نمایشگاه حمایت های لازم را از انجمن انجام دهد.
گفتنی است در این نشست جمعی از اعضای انجمن به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7528
اخبار مرتبط
نظرات شما