• چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024

  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024
عضو هیات رئیسه اتاق کرمان در دیدار با بازرس قوه قضائیه مطرح کرد؛

مسیر رفع موانع بنگاه های تولیدی در استان ها

عباس جبالبارزی عضو هیات رئیسه اتاق کرمان در نشستی با حضور بازرس قوه قضائیه و دادستان کرمان، مسائل و مشکلات بنگاه ها و فعالان اقتصادی استان کرمان را مطرح و پیشنهادهای بخش خصوصی استان کرمان در این ارتباط را ارایه کرد...

جبالبارزی، در این نشست با تاکید بر اینکه مهار تورم به معنای کنترل نقدینگی است، گفت: بنگاههای کوچک و متوسط به دلیل عدم تامین سرمایه در گردش با کاهش تولید و عدم توسعه روبرو شده اند که سیستم بانکی کشور باید در این زمینه چاره ای بیندیشد. وی ادامه داد: پایین بودن رشد تولید به دلیل جایگاه نامناسب رتبه کسب و کار در کشور یکی از مسائل مهم است که اگر قرار باشد ایران در سال 1404 رتبه اول منطقه را دارا باشد باید بتواند حداقل مانند ترکیه رتبه فضای کسب و کار خود را به دو رقمی زیر 50 برساند که اصلاح روش ها، مقررات و اقدامات لازم برای ارتقای رتبه کسب و کار از مهمترین اقدامات در این زمینه است.
جبالبارزی، اظهار کرد: همچنین پایین بودن رشد تولید و برنامه ریزی فعالان اقتصادی به دلیل عدم نظرخواهی از اتاق ها و تشکل های بخش خصوصی در صدور و اجرای بخشنامه ها و دستور العمل ها از سایر مسائل است که امیدواریم مواد 2 و 3 و 24 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به طور کامل اجرا و از جایگاه قانونی شورای گفت و گو پیش از صدور هر بخشنامه و اتخاذ تصمیم، استفاده شود. نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در بخش دیگری به مسئله تخصیص ارز صادرات از سوی بانک مرکزی و طولانی بودن فرآیند این تخصیص اشاره کرد و افزود: کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی به دلیل طولانی شدن زمان تخصیص و تامین ارز برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات (حدود 6 ماه) به دلیل بخشنامه سپرده گذاری بانک مرکزی اتفاق افتاده که انتظار داریم بانک مرکزی توزیع عادلانه سیستم تخصیص ارز را در برنامه داشته باشد، تجمیع تخصیص ارز برداشته و پرداخت در کل کشور امکان پذیر شود.
وی بیان کرد: لاینحل ماندن مشکلات بنگاههای تولیدی به دلیل عدم دارا بودن اختیارات کافی مدیران استانی و عدم کارا بودن کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید یکی دیگر از مسائل است که افزایش اختیارات استانداران، افزایش اختیارات مدیران استانی و افزایش اختیارات بانک های استان می تواند به این موضوع کمک کند. عضو هیات رئیسه اتاق کرمان، ادامه داد: قطع برق در تابستان و نداشتن گاز در زمستان خسارت های بسیاری را به صنایع وارد کرده که این مشکلات تامین هزینه تولید و دستمزد کارگران را با مشکل روبرو می کند.
جبالبارزی، در پایان سخنان خود نمایندگان دستگاه قضا را در استان همراه و دلسوز بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ما به قوه قضائیه امید بسته ایم و دادستانی و دادگستری کرمان فراتر از وظایف خود برای تولید و بنگاه های اقتصادی استان عمل می کنند و بسیاری از مشکلات پرونده ها با کمک آنها حل شده است. همچنین بازرس قوه قضائیه در این نشست افزود: اتاق بازرگانی و بنگاه های اقتصادی کرمان، زیربنای توسعه استان هستند و با وجود همه مشکلات و گرفتاری ها به تلاش و تولید می پردازند.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،  نصیری ادامه داد: در تشکیلات قضایی کشور از زمان مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی، سعی شده تا جایی که امکان دارد از اصحاب صنایع و تولید حمایت کنیم و در مواردی دستگاه های قضایی دلسوزتر از برخی دستگاه های دولتی عمل کرده اند. وی اظهار کرد: نمایندگان قوه قضائیه در کرمان با دلسوزی بسیار برای حمایت از تولید و توسعه استان فعالیت می کنند که این مسائل به دلیل داشتن نتایجی مانند کمبود جرم، افزایش اشتغال و توسعه استان، به نفع جامعه خواهد بود. نصیری، با تاکید بر پیگیری حل مسائل مطرح شده تولید و صنایع استان در این نشست افزود: با وجود مسئولان دلسوز و جهادی در استان، چشم انداز خوبی را متصور هستیم که برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.
در ادامه"مهدی بخشی"، دادستان عمومی و انقلاب کرمان، گفت: استان کرمان به ویژه اتاق بازرگانی ایده های خوبی برای حل مسائل در سطح ملی دارد اما باید بررسی شود که چقدر از این ظرفیت استفاده می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8536
اخبار مرتبط
نظرات شما