• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
از امروز در کرمان آغاز شد؛

آمارگیری «مبدأ و مقصد» سفرهای درون‌شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت‌ و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری کرمان، از آغاز آمارگیری «مبدأ و مقصد» سفرهای درون‌شهری شهروندان در «طرح جامع حمل‌‎ونقل و ترافیک شهری» از 14 آبان‌ماه، خبرداد...

وحید خلیفه، طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر کرمان را اقدامی بزرگ و تأثیرگذار دانست و نتیجه آن را تا دوره‌های بعدی مدیریت شهری ماندگار توصیف کرد و جلوگیری از تصمیمگیری‌های سلیقه‌ای و جایگزین‌کردن تصمیات کارشناسی و مهندسی را ازجمله رویکردهای اصلی این طرح برشمرد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر، با تبیین مطالعات در حوزه شهرداری، زیرساخت‌ها برای ایجاد تحولی بزرگ آماده شده است، موفقیت مطالعات طرح جامع حملونقل و ترافیک را مستلزم جمع‌آوری اطلاعات صحیح ذکر کرد و گفت: از فردا، ۱۴ آبان‌ماه با هماهنگی‌های انجام‌شده، قرار است ۱۰ هزار نفر از دانشآموزان مدرسه‌های شهر، پرسش‌نامه تدوین‌شده برای طرح آمارگیری را تکمیل و تحویل مدرسه دهند.
خلیفه، با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: همچنین در ۹ ورودی مختلف شهر کرمان، با کمک پلیس راهور، از از هر پنج خودرو، با سرنشینان یک خودرو مصاحبه و از آنها آمارگیری می‌شود.
وی گفت: در سطح شهر نیز، بیش از ۴۵ نقطه برای آماربرداری ترافیکی انتخاب شده که در چهار روز متوالی، اجرا خواهد شد.
 مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری کرمان، پایانه‌های مسافربری را از دیگر نقاط مهم آمارگیری ترافیکی برشمرد و خاطرنشان کرد: درخوابگاههای دانشجویی نیز، مصاحبه و آمارگیری انجام میشود.
 وی، با بیان اینکه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر کرمان، پس از مطالعات گسترده هماکنون، به مرحله‌ جمع‌آوری آمارها با کمک شهروندان، رسیده است، گفت: طرح جامع ترافیک ازجمله طرح‌های مهم در شهر و نقشۀ راهی برای مشخص‌شدن مدیریت رفت‌وآمدهاست
به گزارش کرنا، خلیفه، با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح جامع حملونقل و ترافیک برای شهر کرمان، گفت: در این آمارگیری به اطلاعات مفید غیرشخصی و غیرمحرمانه شهروندان نیاز داریم و فقط می‌خواهیم ببینیم در مناطق مختلف شهری کرمان چقدر رفت‌وآمد وجود دارد تا مشخص شود در مسیر رشد و توسعه شهر، چقدر اتوبوس و معبر، نیاز است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9299
اخبار مرتبط
نظرات شما