• یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024

  • یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024
در کانون توجه سرمایه گذاران؛

همه چشم‌ها به «جکسون هول» است

بنظر می‌رسد این هفته بیش از هر رویداد و داده اقتصادی دیگری سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست «جکسون هول» در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارد...

نگاهی به تقویم اقتصادی بازارهای جهانی نشان می‌دهد سرمایه گذاران این هفته با تقویم اقتصادی کوتاهی مواجه هستند، با اینحال سخنرانی جروم پاول در نشست جکسون هول بسیار مورد توجه آنها قرار دارد.
جزئیات جلسه قبل کمیته بازار باز فدرال رزرو
جزئیات جلسه سیاستگذاری قبلی فدرال رزرو (FOMC Minutes) این هفته روز چهارشنبه منتشر خواهد شد که مورد توجه بازارها قرار دارد. با اینحال، به دلیل آنکه از جلسه قبل «کمیته بازار فدرال» تابحال اتفاقات بسیاری در بازارها افتاده است، بنظر می‌رسد سخنرانی آقای جروم پاول در جکسون هول از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سخنرانی جروم پاول در جکسون هول
بنظر نمی‌رسد که آقای پاول به‌طور مستقیم سیگنال دو مرحله کاهش نرخ بهره یا سیگنال عدم کاهش نرخ‌ها را بدهد و آنچنان هم نمی‌تواند امید بازارها از کاهش شدید نرخ بهره را نیز تایید کند. جلسات «جکسون هول» معمولا در ماه آگوست هر سال برگزار می‌شود ولی جروم پاول از این تریبون برای ارائه نظرات شخصی خود را هم استفاده می‌کند، از این بابت این سخنرانی بسیار اهمیت دارد.
بنابراین اینکه آیا سخنرانی او تایید می‌دهد که نگاه بازار به مسیر کاهش نرخ بهره تضمین شده است یا خیر بسیار مهم است. ولی باتوجه به اینکه بازار بدون اینکه اعضای فدرال رزرو چه چیز بیان می‌کنند خود مسیر نرخ بهره را قیمتگذاری می‌کند، چیزی که مهم‌تر است این است که داده اشتغال بعدی آمریکا به چه صورت خواهد بود. احتمالا رئیس فدرال رزرو نیز در سخنرانی خود به این موضوع اشاره خواهد کرد که داده‌های اشتغال و تورم روی تصمیم‌گیری برای نرخ بهره در ماه سپتامبر اثرگذار خواهد بود. با اینحال، گرچه صحبت‌های او می‌تواند نوساناتی در بازار ایجاد کند، ولی روندی ایجاد نخواهد کرد.
شاخص مدیران خدمات اروپا و آمریکا
شاخص مدیران خرید اروپا نیز این هفته روز پنج شنبه از سوی موسسه S&P Global منتشر می‌شود. این شاخص بعد از رشدی که از ابتدای سال گذشته تجربه کرد در ماه‌های گذشته در بخش خدمات و تولید کاهش داشته است. شاخص مدیران خرید اروپا برای بازار ارز بسیار اهمیت دارد. اگر این داده نسبت به انتظار بازار وضعیت خوبی را از اقتصاد نشان ندهد یورو ممکن است به‌خصوص در مقابل ین ژاپن و بعد در مقابل دلار ضعیف شود؛ ولی اگر وضعیت خوبی را نشان دهد می‌تواند در مقابل دلار آمریکا به رشد خود ادامه دهد.
شاخص مدیران خرید موسسه S&P Global به گزارش اکوایران، آمریکا نیز برای ماه آگوست از جمله داده های اقتصادی مهم این هفته بازارهای جهانی است که آنهم روز پنج شنبه منتشر می‌شود. بازار انتظار دارد که تقریبا مشابه ماه قبل منتشر شود و در بخش خدمات کمی پایین‌تر از ماه قبل باشد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11914
اخبار مرتبط
نظرات شما