• جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ -
  • 18 October 2024

  • جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ -
  • 18 October 2024
با هدف نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی کرمان؛

از خودروی «B511» رونمایی شد

از خودروی «B511» محصول شرکت «چانگان» کشور چین برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی کرمان، و با شرایط واگذاری به‌صورت ویژه به رانندگان تاکسی، رونمایی شد...

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در این نشست که با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاونان مالی و اقتصادی و برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار، و تاکسی‌داران شهر کرمان، برای بررسی، مشکلات و مسایل تاکسی‌داران در مسیر نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی برگزار شد،، بر تلاش برای نوسازی و ارتقای کیفی ناوگان تاکسی‌رانی شهر کرمان، تأکید کرد و افزود: برای فرم‌دهی به لباس تاکسی‌داران، و رفاه بیشتر آنها، برنامه داریم.
علی زنگی‌‌آبادی، بیان کرد: برای نوسازی تاکسی‌های کرمان و واگذاری خودروی «B511»، به رانندگان تاکسی، با یکی از بانک‌ها رایزنی کرده و بخشی از هزینه را به‌صورت وام به متقاضیان خواهیم داد.
در ادامه، آلبرت مگردیچی، مدیر شرکت خودروسازی «فردا» گفت: درحال‌حاضر بیش از ۲۰۰۰ خودروی «B511» در شهر تهران، به‌عنوان تاکسی درحال تردد است و این خودرو برای شهرهای دیگر کشور نیز، مناسب است.
وی افزود: این خودرو، محصول شرکت «چانگان» کشور چین است، که از لحاظ فنی، برای پیوستن به ناوگان خودرویی کشور، تست شده و امکان شماره‌گذاری آن، از یک ماه آینده وجود دارد.
مگردیچی، خاطرنشان کرد: برای تسهیل نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی، با بانک «تجارت» صحبت کردیم تا بخشی از هزینه آن، به‌صورت وام زیر ۱۴ درصد به تاکسی‌داران داده شود.
وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم بعد از اسقاط خودروی فرسوده تاکسی، نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت خودروی جدید به راننده تاکسی‌ تحویل شود.
مدیر شرکت خودروسازی «فردا»، گفت: همچنین این خودرو با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان، به تاکسی‌داران داده خواهد شد، درحالی‌که قیمت روز آن ۸۹۵ میلیون تومان است.
رامین امیرمداح، معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز، با بیان اینکه شهرداری کرمان، برای نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر، آنچه در توان دارد، انجام می‌دهد، گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر کرمان، و آقای حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در این مسیر حمایتگر بوده‌اند.
وحید خطیبی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز، بر تلاش برای رفع مشکلات رانندگان تاکسی، تأکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک و اعتماد به یکدیگر تلاش کنیم شرایط ناوگان تاکسی‌رانی را بهبود ببخشیم.
شهباز حسن‌پور، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم، در حاشیه این مراسم گفت: «تاکسی‌داران» سفیران شهر هستند و می‌توانند با اخلاق خوب و نحوهٔ رفتار مناسب، بهترین معرف فرهنگ کرمان، به مسافران باشند.
به گزارش کرنا، وی، با تقدیر از شهردار کرمان، به‌دلیل اجرا کردن طرح «جهاد آسفالت»، و پیگیری برای به‌ثمررساندن سریع تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» در سه‌راه «شرف‌آباد»، خاطرنشان کرد: هیچ اجباری برای تعویض تاکسی قدیمی وجود ندارد، اما برای واگذاری ۵۰۰ دستگاه خودروی باکیفیت به هر تاکسی‌رانی که بخواهد با وسیله نقلیه مناسب و با کیفیت کار کند، شرایط ویژه‌ای فراهم شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12464
اخبار مرتبط
نظرات شما