• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
رکورد تاریخی قیمت بیت‌کوین هم شکسته شد؛

روز تاریخی بازارها

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال طی روز سه‌شنبه (15 اسفند) توانست با گذشت بیش از دو سال از رکورد تاریخی قیمت خود عبور کند. این در حالی است که ساعاتی پیش قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی رکورد تاریخی خود را شکسته بود...

بیت‌کوین برای نخستین‌بار در بیش از دو سال گذشته توانست از رکورد بالاترین سطح قیمتی خود عبور کند.
براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت این ارز دیجیتال محبوب در روز سه‌شنبه (15 اسفند) به 69 هزار و 210 دلار رسید. افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین به شور و شوق فزاینده نسبت به صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال یا همان ‌ETFهای بیت‌کوین و رویداد پیش‌روی هاوینگ مربوط می‌شود. رکورد پیشین قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال که در 10 نوامبر 2021 ثبت شد، 68 هزار و 982 دلار بود.
الکس تورن، رئیس تحقیقات شرکت «گلکسی دیجیتال» اعلام کرده: «ثبت یک رکورد قیمتی جدید توسط بیت‌کوین یک بار دیگر نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال هیچ‌گاه از میان نخواهد رفت
یکی از کاتالیزورهای اصلی رشد قیمت بیت‌کوین به صندوق‌های قابل معامله بیت‌‌کوین با قیمت لحظه‌ای مربوط می‌شود که در اوایل سال جاری میلادی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجوز فعالیت دریافت کردند. دیگر اتفاق مهم که تأثیر مثبتی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته، رویداد هاوینگ است که در اواخر آوریل رخ می‌دهد. با رویداد هاوینگ، تعداد بیت‌کوین‌های موجود با کاهش قابل توجهی همراه می‌شود و این امر به شکل تاریخی با افزایش قیمت این ارز دیجیتال همراه بوده است.
به گزارش اکوایران، ثبت رکورد جدید برای قیمت بیت‌کوین یک پیروزی بزرگ برای صنعت کریپتو به حساب می‌آید؛ صنعتی که از مدت‌ها قبل به‌ویژه از سال 2022 به این سو، با چالش‌های مرتبط با وجهه و اعتبار روبه‌رو بود. در آن سال صرافی کریپتوی اف‌تی‌ایکس با ورشکستگی همراه شد و کلاه‌برداری بزرگ این شرکت علنی شد. بیت‌کوین از آن زمان تاکنون برای اثبات مشروعیت خود تلاش کرده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10732
اخبار مرتبط
نظرات شما