• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
دلار مبادله ای در کانال جدید؛

طلا و سکه تیک اصلاح را زدند

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا و سکه امروز وارد فاز اصلاح شدند اما قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بعد از مدت‌ها وارد کانال جدید شد...

بررسی نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلا امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه حکایت از تغییر کانال قیمت ها دارد.آن طور که شواهد نشان می دهد قیمت دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۳۰ تومان و حواله دلار  نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۵ تومان معامله می‌شود.
همچنین قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۷ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۴۵۲ تومان رسیده است.از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۷۱۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز ۱۰ هزار و ۸۹۳ تومان است.
همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت ها صعوی بودند. در همین راستا نرخ خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۶۰۰ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۳۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۷۳۷ تومان بوده است.
در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشایی شد  اما در ادامه معاملات از سرعت صعودی آن کاسته شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت .این در حالی است که روز سه شنبه نرخ دلار هرات با ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود؛ بنابراین ظهر امروز نرخ دلار هرات در مقایسه با روز قبل ۲۰۰ تومان نوسان کاهشی را ثبت کرده است.
در بازار ارز دیجیتا هم امروز قیمت تتر با ۶۰ هزار تومان به فروش رسید. بررسی ها نشان می دهد که کمترین قیمت دیروز ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان و بالاترین قیمت دیروز ۶۲ هزار و ۳۴۰ تومان بوده است.
در بازار امروز یک خبر توجه معامله گران را به خود جلب کرده بود. ظهر امروز رسانه ها اعلام کردند ایران محموله نفتی آمریکا را توقیف کرده است. آنطور که تسنیم گزارش داده در پی تحریم‌‌های کشورهای غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش دارو های مورد نیاز برای بیماران پروانه ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را  بر آنها وارد ساخته است، بیماران پروانه ای (EB) شکایتی را علیه ایالات متحده آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند.
بر همین اساس، با پیگیری‌های حقوقی انجام گرفته توسط وکیل پرونده، در نهایت دادگاه حکم توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرده و این کشتی توقیف شد.
دومین خبری که امروز در بازار دست به دست شد در رابطه با ادعای جدید تسنیم در خصوص ورود بازارساز به بازار ارز بود. این خبرگزاری نوشته خبرهای دریافتی از بازار بیانگر آن است که امروز بازار‌ساز با عرضه و فروش ۴۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما، نیاز بازار در ایام پایانی سال را تامین کرد. همین امر می تواند به تغییر مدار نرخ ارز و نزولی شدن آن کمک کند. بر اساس تحلیل تسنیم، احتمال کاهش قیمت ها بالاست و باید منتظر واکنش بازار به عرضه های سنگین بازارساز باشیم.
از بازار ارز و اتفاقات آن که بگذریم، صبح امروز قیمت اونس طلا در مقایسه با روز قبل ۵ دلار افت کرد و بر روی ۲هزار و ۱۲۶ دلار قرار گرفت.
از سوی دیگر  امروز قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران آرایش نزولی به خود گرفته بود. در همین رابطه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و 114 هزار و 200 تومان به فروش رسید که در مقایسه با دیروز بیش از 11 هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شده است.
در کنار قیمت طلا، قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه امروز تا ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت اما در نیمه ظهر امروز در حول و حوش ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد که نسبت به روز قبل ۲۰۰ هزار تومان اصلاح شده است.
به گزارش اقتصادنیوز، همچنین دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شد و دقایقی پیش این مرکز  از تمدید ساعت حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران تا ساعت ۱۶ امروز خبر داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10745
اخبار مرتبط
نظرات شما