• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

ساخت نیروگاه 42 مگاواتی در سرچشمه و خاتون آباد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ساخت 3 نیروگاه 42 مگاواتی برق در مجتمع های مس سرچشمه، سونگون و خاتون آباد به منظور کمک به تامین نیاز انرژی در شرکت ملی مس خبر داد...

حسین مدرس خیابانی در جریان بازدید صبح امروز از کارخانجات گروه صنعتی مپنا اظهار کرد: مپنا جزو ثروت های ملی است و اقدامات ارزشمند انجام گرفته در این مجموعه، نوید می‌دهد که می‌توان مشکل ناترازی انرژی را در کشورمان حل کرد.
وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه مشترک، شاهد همکاری و مشارکت دو بنگاه بزرگ اقتصادی در کشور هستیم و امید می‌رود با توسعه همکاری‌ها، پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه برق و انرژی با سرعت بیشتری اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تامین برق مورد نیاز مجتمع‌های تولیدی و پروژه های توسعه ای شرکت ملی مس از محل نیروگاه‌های اختصاصی، می‌تواند به کاهش مصرف برق از شبکه و رفع بخشی از ناترازی انرژی کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه برای تحقق برنامه تولید سالانه یک میلیون تن کاتد مس به 1226 مگاوات برق نیاز است، گفت:‌ علاوه بر امضای قرارداد ساخت 2 نیروگاه 42 مگاواتی در سرچشمه و سونگون، در تفاهم نامه مشترکی هم که امروز به امضا رسید، در حوزه‌های مختلف برای همکاری مشترک فی مابین شرکت ملی صنایع مس ایران و گروه مپنا برنامه ریزی شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11302
اخبار مرتبط
نظرات شما