• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
قیمت سکه با اونس صعود کرد؛

حباب طلا دوباره منفی شد

معاملات روز پنجشنبه برای معامله گران در شرایطی سپری شد که طلای آبشده رشد چندانی را ثبت نکرد و همین امر باعث شد تا حباب آن پس از گذشت 9 روز منفی شود...

آخرین روز کاری هفته در حالی امروز سپری شد که روند معاملات در آغاز فعالیت بازار طلا و ارز از افزایش قیمت ها حکایت داشت؛ روندی که در نیمه دوم روز هم هر چند با سرعت پایین تر اما ادامه پیدا کرد. قیمت دلار هرات که چهارشنبه را با نرخ 58850 تومان به پایان رسانده بود، صبح امروز را با همین نرخ آغاز کرد اما در نیمه روز مرز 59 هزار تومان را پس گرفت و در لحظه تدوین این گزارش، با نرخ 59 و 50 هزار تومان خرید و فروش شد.
امروز همچنین درهم امارات نوسان چندانی را تجربه نکرد و رنج بود، هر درهم که صبح امروز در ساعات آغازین معاملات 16130 تومان نرخ گذاری شده بود، در پایان معاملات افزایش 10 تومانی را تجربه کرد و 16140 تومان قیمت خورد.
روند صعودی قیمت‌ها اما تنها متمرکز بر بازار داخلی نبود و اونس طلا رکورد بی سابقه امروز خود را تداوم بخشید و با حفظ مرز مقاومتی 2349 دلار، به رشد خود ادامه داده و به سقف 2360 دلار رسید که یک رکورد محسوب می‌شود. روندی که سکه را بی نصیب نگذاشت و فلز گرانبهای داخلی به تبعیت از اونس طلا، روند افزایشی را در پیش گرفت. رشد سکه با اونس در حالی امروز اتفاق افتاد که طلای آب شده طبق روال چند روز اخیر رشد چندانی را ثبت نکرد و همین امر باعث شد تا حباب آن پس از 9 روز کاری دوباره منفی شود.
پاسخ احتمالی ایران به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هم از جمله موضوعات مورد اهمیت فعالان بازار بود. در همین راستا حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان در واکنش به قطعنامه شورای حکام پیشنهاد اخراج همه بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای کشور را ارائه کرد.
امروز همچنین خبری درباره رد مفاد آتش بس پیشنهادی جو بایدن توسط جنبش حماس در بازار به گوش رسید؛ موضوعی که تا لحظه تدوین این گزارش به شکل رسمی تایید نشد اما معامله‌گران پیش بینی کردند در صورت تایید این خبر جناح کاهشی بازار تقویت خواهد شد.
برآیند اخبار سیاسی و اقتصادی امروز بر روند قیمتی بازار هم اثر گذاشت و قیمت دلار در سمت رسمی با افزایش نسبت روز گذشته مورد معامله قرار گرفت و هر دلار مبادله ای، 45280 تومان و حواله دلار هم 42278 تومان خرید و فروش شد. همچنین قیمت یورو مبادله ای با تجربه افزایش نسبت به روز گذشته 49194 و حواله یورو نیز 45932 تومان مبادله شد.
امروز همچنین قیمت درهم در مرکز مبادله ایران بر مدار افزایش حرکت کرد و با نرخ 12329 تومان نرخ گذاری شد و هر حواله درهم هم 11512 تومان قیمت خورد.
به گزارش اقتصادنیوز، در بازار طلا و سکه هم امروز قیمت ها شیب صعودی را تجربه کردند. هر گرم طلای 18 عیار که امروز براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر سه میلیون و 372 هزار و 800 تومان معامله شد. قیمت سکه امامی هم با تجربه رشد 300 تومانی نسبت به آغاز معاملات، 40 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11343
اخبار مرتبط
نظرات شما