• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صمت؛

سه واحد تولیدی در کرمان به بهره‌برداری رسید

سه واحد تولیدی از جمله کارخانه تولید مواد شوینده، بُرد الکترونیک و قطعه سازی امروز (پنجشنبه) با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی با اعتبار بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال در محل شهرک‌های صنعتی سدید و شماره ۲ کرمان به بهره‌برداری رسید...

معاون صنایع عمومی وزیر صمت در سفر ۲ روزه خود به کرمان با همراهی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و فرماندار کرمان، سه واحد صنعتی را در مرکز این استان افتتاح کردند.

در این خصوص کارخانه کاروان کویر سمنگان به عنوان مجهزترین و مدرن ترین کارخانه تولید مواد شوینده جنوب شرق کشور با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره ۲ افتتاح شد که این طرح برای ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

افتتاح واحد تولیدی مواد شوینده در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان
همچنین واحد تولیدی بردهای الکترونیک آریا در ادامه این سفر در شهرک صنعتی سدید به بهره برداری رسید این واحد بر مبنای برق و الکترونیک و به ویژه در حوزه آسانسور فعال است و در این راستا بردهای مربوط به آسانسور را در مدل های هیدرولیک و کششی تولید می کند.
این پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای هشت نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.
افتتاح واحد تولیدی بردهای الکترونیک در کرمان
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین با بیان اینکه بردهای لوازم خانگی را توسط دانشگاه صنعتی شریف و در تبریز تولید می کنیم گفت: تعرفه صادرات سنسور و خازن را برای تولید برده‌ای الکترونیکی به حداقل رساندیم.
محمدمهدی برادران افزود: ما هنوز واردات بُرد الکترونیک داریم که می‌توانیم آن را به تولید داخل برسانیم لذا سرمایه گذاری در این حوزه غیر از شرایط استثنا، محکوم به برد است.
همچنین در این آیین اعلام شد که این واحد تولیدی برای توسعه تولیدات خود نیازمند بازار فروش، تسهیلات است.

افتتاح واحد قطعه سازی در کرمان
در ادامه نیز کارگاه تراشکاری ابتکار صنعت کرمان با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این پروژه با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر در مساحت ۳۰۰ متر مربع قطعات صنعتی مورد نیاز خطوط تولید و واحدهای بزرگ را تولید می کند.
معاون وزیر صمت با همراهی مسئولان استانی در ادامه این سفر از واحد تولیدی فرش الماس کویر با اشتغال ۳۳۰ نفر بازدید کردند. این واحد، فرش تولیدی خود را به روسیه، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات می کند.

بازدید از واحد تولیدی فرش الماس کویر کرمان
مسئولان همچنین از پردیس فناوری فاز توسعه شهرک های صنعتی شماره ۲ کرمان بازدید کردند، شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در این پروژه به عنوان پایلوت کشور، محل استقرار واحدهای تولیدی را احداث و در اختیار واحدهای دانش بنیان و فناور قرار می دهد.

بازدید از پردیس فناوری فاز توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان
به گزارش ایرنا، بازدید از واحد تولید دانش بنیان لامپ تاوان تجارت از دیگر مقاصد سفر مسئولان استانی و وزارت صمت در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان بود در این بازدید اعلام شد که مشکل مواد اولیه و تسهیلات در این واحد وجود دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11347
اخبار مرتبط
نظرات شما