• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
ایجاد ظرفیت تولید 243 هزار تن کنسانتره مس؛

2 کلان پروژه مس در استانه افتتاح

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت رسمی منتشر شد که بر این اساس، 2 کلان پروژه کارخانه تغلیظ دره‌زار و درآلو در استان کرمان در آستانه اتمام عملیات اجرایی قرار دارند...

به دنبال دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گزارش پیشرفت ماهانه طرح‌های توسعه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اقدامات انجام گرفته به منظور پیشبرد پروژه‌های پیشران منتشر می‌شود.
در آخرین گزارش منتشر شده که میزان پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای بر مبنای دوره منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه را نشان‌ می‌دهد، دو کلان پروژه احداث کارخانجات تغلیظ دره‌زار و درآلو به ترتیب با 95 و 93 درصد پیشرفت فیزیکی، در آستانه اتمام عملیات اجرایی قرار دارند.
با افتتاح و آغاز بهره‌برداری از این دو کلان پروژه در آینده نزدیک، ظرفیت تولید کنسانتره مس در شرکت ملی صنایع مس ایران حدود 243 هزار تن افزایش می‌یابد که نوید دهنده تحقق شعار سال 1403 یعنی «رشد تولید با مشارکت مردم» خواهد بود.
همچنین دو کلان پروژه استادیوم‌ شهدای مس رفسنجان و ورزشگاه 30 هزار نفری شهید آیت الله رئیسی که دارای استاندارد مجموعه‌های ورزشی بین‌المللی است، نیز درحال حاضر به ترتیب 97 و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با افتتاح آن‌ها تا حدود یک ماه آینده، زیرساخت ورزشی مناسبی برای استفاده جوانان بومی منطقه فراهم خواهد شد.
به گزارش مس پرس، پروژه‌های راه خواجه-ورزقان با 87 درصد پیشرفت، تصفیه‌خانه‌های پساب کارخانجات اسید مس سرچشمه و خاتون آباد با 84 درصد پیشرفت، نیروگاه خورشیدی خاتون آباد و بن یکه با 75 درصد پیشرفت، ریخته گری (مفتول مس) با 68 درصد پیشرفت، کارخانه فلوتاسیون سرباره خاتون آباد با 65 درصد پیشرفت و کارخانه آهک خاتون آباد با 63 درصد پیشرفت هم برخی دیگر از پروژه‌های پیشران شرکت ملی صنایع مس ایران به شمار می‌رود که به سرعت درحال اجراست.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11372
اخبار مرتبط
نظرات شما