• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
طلا و سکه ریخت؛

قیمت دلار مُردد ماند

معاملات امروز بازار حکایت از روند نزولی قیمت طلا و سکه داشت و چهار موضوع مهم در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت که هر کدام می‌تواند بر روند قیمت‌ها در روزهای پیش رو اثرگذار باشد...

بازار امروز را در حالی به پایان می‌رساند که قیمت‌ طلا و سکه در مقایسه با روز گذشته شیب نزولی را در پیش گرفت و پایین آمد؛ روندی که نقطه پایانی بر نوسان محدود قیمت‌ها در روزهای پیش بود و دلار هرات هم از آن بی‌نصیب ماند. قیمت دلار هرات که در جریان معاملات روز گذشته روند نزولی را تجربه کرده و با بازگشت به کانال 58 هزار تومان، 58 هزار و 950 تومان بسته شده بود؛ در جریان مبادلات ارزی امروز رشد قیمت را تجربه کرد و بار دیگر کانال 59 هزار تومان را پس گرفت و در پله اول از این کانال ایستاد؛ روندی که به عقیده معامله‌گران بازار ارز از روند صعودی قیمت تتر نشات گرفته است. تتر در جریان معاملات امروز توانست از مرز مقاومتی مهم 59 هزار و 300 عبور کند و سپس در محدوده 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان نوسان دهد؛ امری که به گفته فعالان بازار منجر به افزایش فشار خرید در بازار خواهد شد.
اما امروز در جریان معاملات بازار چشم معامله‌گران تنها به جدول قیمت‌ها نبود و نیم نگاهی هم به سه موضوع مهم داشتند که هر کدام اثر مهمی بر روند معاملات در روزهای آتی خواهد گذاشت. اولین و مهم ترین سوژه امروز بازار خرید اوراق دولتی بود که مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت و برخی از فعالان بازار ادعا کردند که عمده خریداران اوراق بانک‌ها بوده‌اند و این موضوع می‌تواند در روزهای آینده منجر دست بالای بازارساز در بازار و تزریق بیشتر شود.
فروش اوراق به گفته برخی از معامله گران، عامل ایجاد رکود در بازار ارز و سکه است و ریزموج را در معاملات امروز در اختیار گرفته است.
از سوی دیگر بازار بورس برای هفتمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بود و روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و 375 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ امری که به گفته برخی از فعالان بازار، در صورت ورود این پول به بازار طلا و ارز منجر به سفته بازی و تقویت جناح افزایشی بازار می شود.
سومین و آخرین عامل مهم امروز به ربات تلگرامی که این روزها حسابی مورد توجه قرار گرفته است، اختصاص داشت، امروز موجی در بازار درباره قیمت گذاری همستر کامبت در میان معامله گران به راه افتاده و برخی از فعالان بازار مدعی شدند که از ظهر فردا، پیش فروش توکن همستر کامبت شروع خواهد شد؛ خبری که البته هنوز نه تکذیب شده و نه تایید.
اما در سمت رسمی بازار ارز امروز قیمت  ها بالا رفت و حواله دلار به کانال 42 هزار تومان رسید و براساس اعلام مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار 42516 تومان و قیمت دلار مبادله ای هم 45535 تومان بود. یورو مبادله ای هم خلاف افزایش قیمت روز گذشته، روند کاهشی را در پیش گرفت و 48949 تومان قیمت خورد. همچنین حواله یورو نیز 45704 تومان مبادله شد.
امروز قیمت درهم نیز در مرکز مبادله ایران بر مدار افزایش حرکت کرد و با نرخ 12399 تومان نرخ گذاری شد و هر حواله درهم هم 11577 تومان قیمت خورد.
به گزارش اقتصادنیوز،در بازار طلا و سکه قیمت ها پایین آمد و هم براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر سکه امامی در پله اول از کانال 40 میلیون تومان ایستاد و هر گرم طلای 18 عیار هم سه میلیون و 310 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11384
اخبار مرتبط
نظرات شما