• سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024

  • سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 18 June 2024
در باغچمک بم؛

طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» افتتاح شد

با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و فرماندار و مسئولان شهرستان، طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» در باغچمک بم افتتاح شد...

مریم طهماسبی در این مراسم اظهار کرد: در بحث ظرفیت‌سازی، صندوق‌های اعتباری خرد زنان عشایری و روستایی وجود دارد که با آورده کم روستایی شکل می‌گیرند و بعد از تثبیت این صندوق‌ها از محل تسهیلات دولتی به افراد کمک‌ می‌شود.
وی بیان کرد: روستای باغچمک از توابع شهرستان بم در استان کرمان به عنوان پایلوت طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» در جهت تولید سرکه خرما انتخاب شد.
مدیر کل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح بحث مدیریت پسماند در حوزه ضایعات بخش کشاورزی و استفاده از خرمای درجه دو و سه برای تولید سرکه خرما و همچنین سایر فرآورده‌های خرما در دستور کار قرار گرفت .
وی بیان کرد: طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» از طرح‌های در حال اجرای وزارت جهاد کشاورزی است که در ۳۲ روستا در حال اجراست .
طهماسبی بیان کرد: هدف اصلی این طرح در روستا، تکمیل زنجیره ارزش با استفاده از توان و ظرفیت زنان روستایی است، زیرا زنان بیشترین ظرفیت را در تبدیل و فرآوری محصولات و مدیریت پسماند محصولات کشاورزی دارند .
مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد: موفقیت و تداوم این طرح منوط به همکاری تمام دستگاه‌هایی است که به عنوان کنشگران توسعه در بحث روستا و توسعه بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان توانمندسازی زنان عشایر و روستایی، تمام زنان ساکن در مناطق روستایی و عشایری گروه هدف هستند اما زنان سرپرست خانوار و یا زنانی که نیاز به حمایت بیشتری دارند، در اولویت قرار دارند .
طهماسبی افزود: جامعه هدف ما ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایر کشور است که ۶ میلیون نفر از این زنان در سن کار یعنی بالای ۱۸ سال هستند که می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند.
به گزارش ایسنا،مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان در بحث توانمندسازی، آموزش‌های مهارتی حوزه کشاورزی و معرفی زنان به سایر دستگاه‌ها و نهادها و جلب حمایت آن‌ها از جمله فعالیت های جهاد کشاورزی است .
وی خاطرنشان کرد: امسال سعی شده با اضافه کردن صندوق اعتبارات خرد در ردیف تسهیلات تبصره ۱۸ که سال گذشته به تبصره دو تغییر نام پیدا کرد ، زنان از این تسهیلات نیز استفاده کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11395
اخبار مرتبط
نظرات شما