• چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024

  • چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 26 June 2024
استارت کاهش قیمت دلار زده شد؟

قهر طلا و سکه ادامه‌دار شد

بازار طلا و سکه در حالی امروز شاهد نوسان کاهشی قیمت ها نسبت به روز گذشته بود که بازار بورس رکورد بی سابقه ای را ثبت کرد و شاهد بیشترین کاهش کدهای خریدار حقیقی بود...

بازار طلا و ارز معاملات امروز را در حالی سپری کرده است که سکه مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و با خروج از محدوده رنج، روند کاهشی را تجربه کرد. روندی البته در نیمه دوم معاملات برای دلار هم تا حدودی رقم خورد و این اسکناس آمریکایی در کانال 58 هزار تومان عقب نشینی کرد.
در جریان معاملات بازار امروز ارزش طلای آبشده همچنان در دامنه 14 میلیون و 500 هزار تومان نوسان داد،‌ معامله گران معتقدند مرز 14 میلیون و 400 هزار تومان برای آبشده بسیار مهم است و ماندگاری در بالای این مرز می تواند رشد قیمت را تا محدوده 14 میلیون و 700 هزار تومان به دنبال داشته باشد. امروز هم به مانند روز گذشته طلا خلاف مسیر سکه حرکت کرد و حباب بالاتری را به ثبت رساند،‌ در مقابل قیمت سکه در کانال کاهشی عقب نشینی کرد و حباب پایین‌تری نسبت به طلای آبشده داشت. امروز در بازار قیمت سکه امامی در محدوده 39 میلیون و 900 هزار تومان نوسان داد،‌ کانالی که از ابتدای سال 1403 تا به امروز تنها یک بار گذر سکه به آن افتاده و چندان هم در آن ماندگار نبوده است. فعالان بازار معتقدند کانال 39 میلیون حمایت قوی برای فلز گرانبهای داخلی دارد و هر زمان گذر سکه به این کانال افتاده نتوانسته در آن تثبیت بدهد و وارد فاز صعودی شده است.
امروز در بازار دو موضوع مهم در کانون توجه معامله گران قرار گرفت،‌ اول،‌ معاف شدن واردات طلا از مالیات بود. بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، واردات طلا، پلاتین و نقره خام از مبادی رسمی مجاز بوده و از پرداخت عوارض گمرکی و هرگونه مالیات از قبیل مالیات عملکرد و ارزش افزوده، معاف است و از نظر منشاء ارز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
دومین موضوع مورد توجه در بازار امروز شکستن رکورد کاهش کدهای خریدار حقیقی در بازار بورس تهران بود که برای اولین بار از سال 1398،‌ به 60 هزار عدد رسیده است. موضوعی که به گفته تحلیلگران بازار بورس ناشی از رکود معاملات است و در طی هفته اخیر نه تنها تعداد معاملات در بازار سهام پایین آمده، ‌بلکه تعداد معامله گران هم نزولی بوده است.
بررسی ها نشان می دهد که از حدود یک ماه پیش محدوده دامنه نوسان بازار بورس در دو درصد باقی مانده است و بسیاری از معامله گران ترجیح داده اند تا وارد حوزه سرمایه گذاری نشوند. در این بین برخی از معامله گران و سهام داران هم دسته نگه داشته و نظاره گر هستند تا نتیجه انتخابات هشتم تیر مشخص شود.
اما در سمت رسمی بازار روند قیمت ها با بازار غیررسمی متفاوت بود و دلار و یورو افزایش قیمت را تجربه کردند. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام سایت مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار 42715 تومان و قیمت دلار مبادله ای هم 45748 تومان بود. یورو مبادله ای هم 48996 تومان قیمت خورد. همچنین حواله یورو نیز 45748 تومان مبادله شد.
به گزارش اقتصادنیوز،‌امروز قیمت درهم نیز در مرکز مبادله ایران رشد را تجربه کرد و با نرخ 12457 تومان نرخ گذاری شد و هر حواله درهم هم 11631 تومان قیمت خورد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر سه میلیون و 353 هزار و 200 تومان معامله شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11424
اخبار مرتبط
نظرات شما