• جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ -
  • 05 July 2024

  • جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ -
  • 05 July 2024
با حضور استاندار و شهردار کرمان؛

تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان و شرکت «آواپرداز کیهان کریمان» برای ایجاد و راه‌اندازی «کارخانه نوآوری استان کرمان»، با حضور استاندار و شهردار کرمان منعقد و امضا شد...

استاندار کرمان، در این مراسم که با حضور محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان و مدیر مرکز نوآوری شهرداری کرمان، در محل استانداری برگزار شد، گفت: این اقدام، تصمیم بسیار بزرگ و مهمی برای تأمین زیرساخت نوآوری در استان و پایه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است.
محمدمهدی فداکار، با بیان اینکه مدت‌ها برای انتخاب مکان این کارخانه از طریق دستگاه‌های مختلف پیگیری شد، اما به سرانجام نرسید، گفت: اما خوشبختانه شهرداری کرمان مکان مطلوبی برای این کارخانه اختصاص داد که فراتر از انتظار ما بود.
وی ادامه داد: از شهردار کرمان که از زمان قبول مسئولیت، شهر جانی دوباره گرفته و کارهای بسیار خوبی انجام شده، به‌خاطر این همکاری نیز تشکر می‌کنم.
استاندار کرمان، با بیان اینکه این کارخانه در ابتدا با اولویت نیازهای شهرداری و شهر که عمدۀ آنها در مسیر خدمت‌رسانی به مردم مؤثر هستند، کار را شروع خواهد کرد، گفت: در ادامه نیز از خدمات این مجموعه برای خدمت به شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان و صنایع استفاده خواهد شد.
فداکار، با اشاره به اینکه توقع و انتظار از سایر دستگاه‌ها بود، اما پای کار نیامدند، از شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر کرد و گفت: امیدوارم کار هرچه سریع‌تر انجام و ثمرات آن دیده شود.
شهردار کرمان نیز با بیان اینکه امیدوارم این اتفاق خوب و مبارک بتواند یک مجموعۀ فاخر و یک برند خوب برای شهر کرمان ایجاد کند، گفت: امیدوارم در بخش فیزیکی هم کار با همین سرعت چند روز اخیر پیش برود تا یک تحول خوب در شهر رخ دهد.
محسن تویسرکانی افزود: قطعاً درایت استاندار محترم و اهتمام همۀ مسئولان مربوط، انگیزه‌ای برای به میدان آمدن واحدهای مختلف در این زمینه خواهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز با بیان اینکه ارتباط و تعامل خوب آقای استاندار باعث شد این مسأله به جریان بیفتد، گفت: این اقدام باعث می‌شود علاوه بر رفع نیازهای شهری و شهرداری، به سمت پاسخگویی به نیازهای فناورانه استان برویم که برای شهر کرمان آورده داشته باشد.
حسین ساجدی‌فر افزود: ایجاد این نوع کارخانه در استان، از مهاجرت نخبگان این عرصه جلوگیری می‌کند و جذب سایر افراد خلاق را هم دربرخواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز گفت: امیدوارم امروز به‌عنوان یک روز تاریخی در تاریخ نوآوری و خلاقیت شهرداری کرمان و البته کل استان به‌عنوان یک روز به‌یادماندنی ثبت شود؛ چرا که این خلأ از تمام حوزه‌های دانشگاهی و چرخه‌های مرتبط دانش‌بنیان و نوآوری گزارش می‌شد.
وحید خطیبی افزود: راه‌اندازی کارخانه ازجمله اقدامات زودبازده در عرصۀ خلاقیت و نوآوری خواهد بود.
رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورای اسلامی شهر کرمان نیز از استاندار کرمان، شهردار کرمان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه کار در کمترین زمان انجام شد و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان خوب، به مدت یک‌ سال کار را شروع خواهد کرد و در صورت پیشرفت و رضایت، این همکاری تمدید خواهد شد.
به گزارش کرنا،سیدمحمدصادق تقوی تأکید کرد: امیدوارم با اختصاص این مکان و احداث این کارخانه، برندی به برندهای شهر کرمان اضافه شود.
گفتنی است؛ در پایان تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان و شرکت «آواپرداز کیهان کریمان»، برای ایجاد و راه‌اندازی «کارخانه نوآوری استان کرمان» با حضور استاندار و شهردار کرمان امضا شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11544
اخبار مرتبط
نظرات شما