• چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024

  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024
شهردار کرمان خبر داد:

تبدیل ناوگان تاکسیرانی به خودروی برقی

شهردار کرمان گفت: با توجه به‌ مزیت‌های سوخت پاک، ناوگان خودرویی شهرداری به‌قید فوریت به خودروی برقی تبدیل می‌شود. تویسرکانی یادآور شد: مجوزهای لازم برای طرح تحول ناوگان تاکسیرانی گرفته شده و در بخش اول این طرح، شرایط واگذاری حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی را محقق کرده ایم...

محسن تویسرکانی، در گردهمایی رانندگان تاکسی که با هدف بررسی ساماندهی تاکسی‌های پایانه فرودگاه با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اقتصادی و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، و سایر مدیران شهرداری برگزار شد، با اشاره به سختی کار رانندگان تاکسی، بخش عمده مشکلات حمل‌و‌نقل همشهریان را برعهده تاکسیرانی و آن را دلیلی بر لزوم به‌روز شدن آن دانست.
وی ضمن تشکر از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و اقدام موثر معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، در راستای اجرای طرح ساماندهی ناوگان تاکسیرانی، با بیان اینکه توسعه استان باید از مرکز استان شروع شود، از مهمترین موضوعات شهری را توجه به ناوگان تاکسیرانی اعلام کرد و افزود: به‌عنوان مثال، اگر یک سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری در شهر  دعوت می‌کنیم، لازم است از ابتدا با بهسازی ناوگان تاکسیرانی اعتماد او را جلب کنیم؛ بنابراین، وضعیت ناوگان تاکسیرانی به‌خصوص تاکسی‌های فرودگاه که پیشانی کار هستند، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
تویسرکانی، با بیان اینکه با دنبال‌کردن این موضوع شرایط را برای رانندگان، آسان و با تعامل با مدیران شرکت‌های خودروسازی، فرصت خوبی را ایجاد کردیم، گفت: مصمم هستیم تا وضعیت ناوگان تاکسیرانی را تغییر دهیم.
وی از رونمایی از دو دستگاه برند خوب خودوری برقی خبر داد و گفت: شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان باید وجه قابل توجهی داشته باشد و به این منظور باید از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم.
وی افزود: در این راستا علاوه بر تاکسی‌ها، ساماندهی و نوسازی اتوبوس‌ها را شروع می‌کنیم و برای راه‌اندازی خط «بی‌آر‌تی» برنامه داریم.
تویسرکانی، افزود: با همکاری بانک رسالت، این اقدام محقق شد و با توجه به ضرورت به‌روز شدن خطوط تاکسی، منتظر استقبال تاکسی‌داران از طرح موجود هستیم .
وی با اشاره به اینکه استفاده از تاکسی برقی، یک رویکرد جدید است و قیمت ارائه‌شده این خودروها نزدیک به قیمت جهانی است، بیان کرد: با توجه به همکاری بانک رسالت و با حضور تعدادی از شرکت‌ها، خودروها به‌صورت اقساط و با کارمزد کم واگذار خواهد شد.
شهردار کرمان، در مورد ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی گفت: شرکت‌های خودرو‌سازی درصدد ایجاد ایستگاه‌های رایگان شارژ خودرو هستند و شارژ این خودورها به آسانی امکان‌پذیر است.
وی یادآور شد: مجوزهای لازم برای طرح تحول ناوگان تاکسیرانی گرفته شده و در بخش اول این طرح، شرایط واگذاری حدود ۱۰۰ دستگاه تاکسی را محقق کردیم و منتظر تقاضای تاکسیرانان هستیم.
در ادامه، رییس کمیسون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان، تحقق این طرح را نتیجه همکاری  شهرداری و شورای اسلامی شهر برای ساماندهی تاکسی‌ها دانست و افزود: تبدیل تاکسی‌های سوخت فسیلی به برقی، گام خوبی است که همگام با بعضی دیگر از کشورهای دنیا برداشته شده و بعضی از کشورها  ۶۰ درصد ناوگان خود را تبدیل‌به‌احسن کرده‌اند.
منصور ایرانمنش، افزود: در این راستا ورود دو نوع دستگاه تاکسی از طریق  شهرداری کرمان دنبال شده که بسیار پیشرفته بوده و مزایای عالی دارد.
وی بیان کرد: پایانه فرودگاه در اولویت است و به‌دنبال آن هستیم که با سرعت سایر خطوط را پشتیبانی کنیم.
ایرانمنش، با بیان اینکه در کمیسیون عمران و شهرسازی مدت‌ها این موضوع را دنبال می‌کردیم، یادآور شد: از کار شهرداری حمایت می‌کنیم تا درصد قابل‌توجهی از ناوگان به تاکسی برقی مجهز شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز، ضمن تشکر از خدمات ارزنده شهردار در سطح شهر کرمان و زیباسازی شهر گفت: فرودگاه‌ها معمولاً دروازه شهر و نشانه پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر هستند.
علی جزینی‌زاده، با بیان اینکه مسافران از برخورد رانندگان تاکسی ذهنیت می‌گیرند، تلاش تاکسی‌رانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر نقصی ایجاد شود، تمام خدمات تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.
وی ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی برای  ساماندهی تاکسی‌های شهر به‌ویژه تاکسی‌های فرودگاه، گفت: حضور شما نشان می‌دهد که برای ساماندهی تاکسی‌های شهر عزم راسخی وجود دارد.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز، با اشاره به اینکه تبدیل خودروهای فسیلی به برقی در تمام دنیا کلید خورده و ایران هم به تبعیت با عقد قرارداد با شرکت‌های متعدد به این موضوع ورود پیدا کرده است، افزود: این طرح با دستور شهردار و با هماهنگی شورای اسلامی شهر، اجرایی شده است.
رامین امیرمداح تأکید کرد: شهر کرمان دومین مرکز استان در کشور است که سیستم حمل‌ونقل عمومی خود را به سمت خودروی برقی سوق داده است.
وی، از ورود دو نوع  ماشین برقی محصول دو شرکت «کرمان‌موتور» و «کویرموتور» با برند «جک» و «چانگان» خبر داد و افزود: این خودروها کیفیت و شتاب بالایی دارند و فول‌امکانات هستند.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان ادامه داد: تسهیلات خوبی به‌صورت قرض‌الحسنه و بدون سود برای واگذاری خودروها به رانندگان تاکسی فراهم شده و درحال حاضر شرایط مطلوبی برای واگذاری وجود دارد.
امیرمداح بیان کرد: سه شرکت برای اجرای ایستگاه شارژ آماده هستند و یک ایستگاه فست‌شارژ  داخل فرودگاه، دیده شده است.
به گزارش کرنا، وی گفت: در آینده در نقاط پرتردد، ایستگاه فست‌شارژ ایجاد خواهد شد، اما درحال‌حاضر، اولویت با تاکسی‌رانان فرودگاه است و سپس در پایانه‌های دیگر این اقدام اجرایی می‌شود.
در ادامه، نماینده تاکسیرانی، مشکلات موجود ناوگان تاکسیرانی به‌ویژه خط فرودگاه را مطرح و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود و ارایه تسهیلات طولانی‌مدت با بهره‌ کم برای خرید خودروهای مناسبت‌تر و متناسب با وضعیت کاری رانندگان شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11782
اخبار مرتبط
نظرات شما