• چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024

  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024
عبور از میزان استخراج سال 1397

ثبت رکورد «فملی» در استخراج سنگ سولفور

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی مس گفت: در حوزه استخراج سنگ سولفور، شرکت ملی مس با ثبت رکورد 19 میلیون تن از آخرین رکورد ثبت شده در سال 1397 نیز عبور کرده است...

بهروز رحمتی اظهار کرد: شرکت ملی مس تا پایان تیرماه 1403 موفق به ثبت مجموع استخراج تاریخی و بی نظیر 98 میلیون تن ماده معدنی با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و تولید و ارسال حدود 19 میلیون تن سنگ سولفور جهت فراوری به کارخانجات تغلیظ با رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.
وی افزود: این میزان استخراج در بازه زمانی 4 ماهه نخست سال نشان دهنده این است که شرکت ملی مس با ثبت استخراج 98 میلیون تنی از رکورد 87 میلیون تنی سال قبل نیز عبور کرده است و در حوزه سنگ سولفور شرکت ملی مس با ثبت رکورد 19 میلیون تن سنگ سولفور از آخرین رکورد ثبت شده در سال 1397 نیز عبور کرده است.
معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: همچنین طی این بازه با وجود مشکلات ناشی از کاهش طبیعی عیار معادن مس، مدیریت مصرف برق به دلیل دستورالعمل های صادره وزارت نیرو و اورهال‌های مقطعی در کارخانجات تغلیظ، شرکت  ملی مس موفق شد از مجموع کارخانجات تغلیظ خود در استان های کرمان، آذربایحان شرقی و سیستان و بلوچستان تولید 449 هزار تن کنسانتره مس  را به ثبت برساند.
وی افزود: در حوزه تولید کنسانتره مولیبدن نیز طی این بازه زمانی با همت و تلاش جهادی پرسنل حدود 4 هزار و 81 تن کنسانتره مولیبدن تولید شد که نسبت به برنامه رشد بی نظیر 14 درصدی داشته است.
رحمتی با بیان اینکه در حوزه تولید مولیبدن آخرین رکورد ثبت شده در بازه زمانی 4 ماهه در مجتمع مس سونگون به رقم 1064 تن در سال گذشته به ثبت رسیده بود، اظهار کرد: با تلاش همکاران و افزایش بهره وری کارخانه مولیبدن سونگون شاهد این هستیم که در 4 ماهه نخست امسال تولید مولیبدن مجتمع مس سونگون با افزایش بی نظیر   104 تنی به 1168 تن رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11827
اخبار مرتبط
نظرات شما