• چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024

  • چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 14 August 2024
درهم لیدر بازار طلا و ارز شد؛

ورود قیمت دلار به کانال جدید

خبر مهم این روزهای بازار طلا و سکه، فروش فوق العاده ایران خودرو است که سایه سنگینی بر معاملات نقدی بازار ارز و سکه انداخته است. به عقیده معامله‌گران این فروش فوق‌العاده که شرط در اختیار داشتن گواهینامه هم از آن برداشته شده است،‌ وضعیت بلوکه در بازار را افزایش می دهد...

به عقیده تحلیلگران بازار که درگیر بلوکه سنگین شده است و در رکود به سر می‌برد؛ با کمبود نقدینگی مواجه است. اتفاقی که در پایان تیر ماه نیز با آن مواجه شد.
بازار طلا و ارز درحالی روز چهارشنبه را آغاز کرد که قیمت نقدی دلار هرات در پی آغاز تعطیلات در افغانستان اعلام نشد و بازار ارز و سکه هم بی‌رمق دنبال شد. امروز روند حرکتی درهم و طلای آبشده تا میانه روز خلاف جهت هم بود و درهم با کاهش مرز حمایتی 16 هزار و 230 تومان را از دست داد. اما طلای آبشده در پله دوم کانال 15 میلیون افزایشی شد و در نهایت در نیمه دوم معاملات با افت بیشتر قیمت درهم، طلای آبشده نیز عقب نشست و با لیدر بازار همراهی کرد.
امروز که به دلیل سومین سالگرد حکومت طالبان در افغانستان بازار هرات تعطیل است؛ کانال نرخ‌دهی هرات برخلاف روزهای دیگر نرخ نقدی نداد و فقط قیمت دلار فردایی را اعلام کرده است. قیمت آغازین فردایی دلار هرات در 59 هزار و 350 تومان بود. این نرخ که تا 59 هزار و 150 تومان هم پایین آمد؛ در ادامه روز بین پله‌های اول تا سوم کانال 59 هزار تومان در نوسان داد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران هم که در معاملات پشت خطی تا 59 هزار و 850 تومان بالا رفته بود؛ روز معاملاتی خود را با گپ منفی 400 تومانی در 59 هزار و 450 تومان آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات بین 59 هزار و 300 تومان تا 59 هزار و 500 تومان در معامله بود.
همچنین امروز قیمت درهم امارات بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته، در 16 هزار و 270 تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات روندی نزولی به خود گرفت. قیمت درهم امارات در نهایت با کاهش 130 تومانی ،به 16 هزار و 140 تومان رسید. به گزارش اقتصادنیوز، جهش 181 تومانی نرخ حواله دلار پس از صحبت‌های روز گذشته محمدرضا فرزین،‌ رئیس کل بانک مرکزی هم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته تلویحا گفته بود «در دولت قبلی هم میخواستیم نرخ دلار نیما را افزایش دهیم، اما مخالف شد
اما قیمت دلار و یورو در سمت رسمی بازار امروز مسیری متفاوت را در پیش گرفت و قیمت دلار اسکناس در مرکز مبادله ایران با افزایش به کانال 49 هزار تومان وارد شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت 297 تومانی 49053 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با گپ مثبت 294 تومانی در 45003 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش 525 تومانی، 53728 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با افزایش 482 تومانی، 49292 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله با گپ مثبت 96 تومانی 13357 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نسبت به روز گذشته با افزایش 80 تومانی، 12254 تومان قیمت خورد.
امروز در بازار ارز دیجیتال هم قیمت تتر کاهشی بود و تا 58 هزار و 800 تومان پایین آمد و از این نقطه حمایت شد.
اما در بازار طلا و سکه مسیر نوسانات قیمت ها متفاوت بود و قیمت طلای آبشده که در 15 هزار و 140 تومان بازگشایی کرد و افزایشی بود؛ در ادامه روز تا 15 میلیون و 290 هزار تومان بالا رفت و در همین پله معامله شد. قیمت اونس طلا هم که امروز در 2461 دلار بازگشایی کرد و روندی صعودی داشت؛ تا 2477 دلار بالا رفت و با سه دلار کاهش به 2473 دلار رسید. نکته قابل توجه این بود که برخلاف شیب نزولی قیمت درهم؛ قیمت طلای آبشده صعودی بود. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران، بازار طلا امیدوار به سقف‌های جدید اونس طلا مانده است.
همچنین امروز قیمت سکه امامی بدون تغییر نسبت به قیمت روز گذشته، در 41 میلیون و 500 هزار تومان بازگشایی کرد و با کاهش به 41 میلیون و 350 هزار تومان آمد. اما این پایان کار سکه امامی نبود و این فلز گرانبهای داخلی افزایشی شد و به قیمت بازگشایی یعنی 41 میلیون و 300 هزار تومان بازگشت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند امروز بازار طلا و سکه شاهد حضور مردم برای فروش سرمایه‌های زرین خود بود تا در طرح فروش ایران خودرو شرکت کنند؛ اتفاقی که باعث نزولی شدن قیمت سکه و جمع شدن نقدینگی و رونق از بازار طلا و سکه شده است.
به عقیده تحلیلگران بازار که درگیر بلوکه سنگین شده است و در رکود به سر می‌برد؛ با کمبود نقدینگی مواجه است. اتفاقی که در پایان تیرماه نیز بازار با آن مواجه شده بود.
به گزارش اقتصادنیوز،اما خبر مهم این روزهای بازار طلا و سکه، فروش فوق العاده ایران خودرو است که سایه سنگینی بر معاملات نقدی بازار ارز و سکه انداخته است. به عقیده معامله‌گران این فروش فوق‌العاده که شرط در اختیار داشتن گواهینامه هم از آن برداشته شده است،‌ وضعیت بلوکه در بازار را افزایش می دهد. معامله گران معتقدند بلوکه شدن سرمایه ها برای خرید خودرو عجیب است و «این فرایند بیشتر شبیه یک لاتاری است» که نه تنها «نشان‌دهنده قدرت خرید مردم نیست»؛ بلکه بازتاب‌دهنده سیاست‌گذاری‌های غلط است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11868
اخبار مرتبط
نظرات شما