• یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024

  • یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 25 August 2024
با برقراری پرواز کرمان – دبی؛

کرمان از بن‌بست هوایی خارج شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با اشاره به خروج استان از بن بست هوایی با برقراری پرواز خارجی گفت: برقراری پرواز خارجی رشد اقتصادی، ورود بیشتر گردشگران و توسعه حمل و نقل را برای استان کرمان به دنبال خواهد داشت...

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به پیگیری‌های فراوان برای برقراری پراز خارجی در کرمان اظهار کرد: لازمه حضور سرمایه‌گذاران و حضور خارجی‌ها در کرمان، برقراری پرواز خارجی بود و در همایش کرمان آیدکس (معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان) از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و دست اندرکاران دعوت شد تا این امکان در استان بررسی شود.
وی افزود: در پی برگزاری این همایش، مسئولان ایرانی فلای دبی دعوت ما برا پذیرفته و جلساتی با حضور مسئولان ارشد استان برگزار و هماهنگی‌ها انجام شد و انشاءالله نخستین پرواز کرمان – دبی ۱۹ شهریورماه انجام خواهد شد.
طبیب زاده با اشاره به اینکه برقراری این پرواز خارجی فرصت بسیار خوبی برای استان کرمان است، تصریح کرد: موفقیت این کار، تداوم پرواز و توجیه اقتصادی برای شرکت هواپیمایی است و باید این امکان و ظرفیت اطلاع رسانی شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به تاثیر برقراری پرواز خارجی در کرمان بر صرفه‌جویی زمان و هزینه برای فعالان اقتصادی و عامه مردم گفت: آژانس‌های مسافرتی بایستی به طور ویژه به معرفی این پرواز به تورها، مسافران و خانواده‌های کرمانی بپردازند.
وی اظهار کرد: این پرواز به میزان کافی مسافر دارد و اتاق بازگانی کمک کرده برخی سازمان‌ها در فرودگاه مستقر شوند تا روند کار به خوبی فعال و برقرار بماند.
طبیب زاده خاطرنشان کرد: برقراری پرواز خارجی رشد اقتصادی، ورود بیشتر گردشگران و توسعه حمل و نقل را برای استان کرمان به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، معین افضلی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: یک سوم از میراث ثبت شده جهانی کشور در استان کرمان قرار دارد و ظرفیت‌های گردشگری بسیاری داریم و در جذب تورهای خارجی موفق خواهیم بود.
وی با اشاره به محدودیت حضور تورهای خارجی در استان به دلیل نبود پرواز خارجی در گذشته افزود: اکنون با برقراری پرواز خارجی این مسئله نیز حل خواهد شد.
افضلی با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، تصریح کرد: فعالان اقتصادی از طریق این پرواز می ‌وانند در نمایشگاه‌ها حضور یابند و ما در میراث فرهنگی با تمام توان آماده همکاری هستیم.
در این نشست اعلام د: استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این مسیر پروازی (کرمان – دبی) استفاده کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11935
اخبار مرتبط
نظرات شما