• یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 08 September 2024

  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 08 September 2024
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران عنوان کرد؛

عارضه‌یابی «سرمایه‌گذاری خارجی» در کرمان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران در رویداد سرمایه گذاری خارجی ( اولین رویداد جانبی کرمان آیدکس ۲۰۲۴) گفت: تلاش می کنیم در این رویداد با حضور فعالان بخش خصوصی مانند روسای سابق اتاق ایران، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را عارضه‌یابی کنیم...

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران در رویداد سرمایه گذاری خارجی ( اولین رویداد جانبی کرمان آیدکس ۲۰۲۴) گفت: تلاش می کنیم در این رویداد با حضور فعالان بخش خصوصی مانند روسای سابق اتاق ایران، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را عارضه‌یابی کنیم تا بدانیم اگر بار دیگر فضای کشور مساعد شد و توانستیم ارتباط بین‌المللی در سطح بهتری برقرار کنیم، چه باید کرد. فرشید شکرخدایی، به توضیح درباره اهداف برگزاری این رویداد پرداخت و اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی بعد از بیش از 10 سال که کمرنگ‌تر بود، با رویکرد جدید پزشکیان رئیس‌جمهوری، دوباره مورد بحث و بررسی و تبادل نظر در کشور قرار گرفته است.
وی به تجربه بخش خصوصی در سال‌های 93 تا 95، مراجعه ده‌ها و صدها هیأت خارجی به اتاق‌های ایران در سراسر کشور، کسب موفقیت ها در این زمینه و اعزام هیاتی به لندن و بروکسل برای جذب سرمایه‌گذاری افزود: اگر در حال حاضر حتی اگر درهای کشور باز شود، هنوز به اندازه کافی برای سرمایه‌گذاری خارجی آماده نیستیم. شکرخدایی ابراز کرد: در آن سال‌ها ما ناترازی انرژی در ایران نداشتیم و وقتی از مزیت‌های نسبی کشور سخن می‌گفتیم، انرژی و نیروی کار فراوان، موضوع معادن، زیرساخت و حمل و نقل، اقلیم متنوع به عنوان مزیت نسبی کشور مطرح می‌شد.
وی تصریح کرد: اگر چه اقلیم جغرافیایی کشور ما هنوز سر جای خودش قرار دارد اما در مواردی مانند انرژی نمی‌توان آن را به‌عنوان مزیت نسبی مطرح کرد و با وجود اینکه هنوز هم در کشور ما خواهان زیادی برای کار وجود دارد، همین حالا نیز با جذب نیروی حرفه‌ای و متخصص روبرو هستیم. رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران بیان کرد: با همین منطق از افرادی که در آن سال‌ها مسؤولیت داشتند مانند روسای اتاق ایران در این همایش دعوت شد تا عارضه‌یابی برای اتفاقی که در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های قبل روی داده را انجام دهیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،شکرخدایی اظهار کرد: نمی توان گفت وضعیت کشور نسبت به آن سال ها مناسب‌تر است، نرخ اصطلاک از نرخ سرمایه بیشتر شده، کشور مستهلک می‌شود و شواهد آن را در رسانه‌ها به صورت مرتب می‌بینیم؛ پس بنابراین در این همایش درس‌آموخته‌ها در بخش خصوص برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را مرور می‌کنیم. وی تصریح کرد: نقاط ضعفی نیز در بخش خصوصی داشتیم و بخش خصوصی ما برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی آماده نبود به نحوی که فعالان بخش پتروشیمی و معدن در لندن قادر به توضیح درباره طرح‌ها و پروژه‌های ما برای ارائه در سطح بین‌المللی نبودند و با توجه به اینکه استاندارد ارائه و صحبت در 7 دقیقه است اما ما در این زمان نمی‌توانیم پروژه را توضیح دهیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12070
اخبار مرتبط
نظرات شما