• یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ -
  • 06 October 2024

  • یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ -
  • 06 October 2024
بازار رمزارز در سایه نااطمینانی‌ها؛

هفته نوسانی برای بیت‌کوین

روز جمعه بیشتر معاملات بازار رمز ارز با روندی مثبت به پایان رسید. با این حال، متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی در هفته اخیر بر قیمت بیت‌کوین تاثیر منفی گذاشتند. شاخص ترس و طمع برای بیت‌کوین، حاکی از افزایش ترس در بین معامله‌گران بود. هرچند برخی از کارشناسان به روند صعودی بیت‌کوین امید دارند...

روز جمعه، همزمان با انتشار آمار مشاغل و بیکاری آمریکا، قیمت بیت‌کوین رشد خوبی را تجربه کرد. معاملات این رمزارز با قیمت ۶۰ هزار و ۷۴۷ دلار آغاز شد و با قیمت ۶۲ هزار و ۸۱ دلار به پایان رسید که در مجموع 2.2 درصد رشد داشت. آمار مشاغل ایالات متحده نشان‌دهنده رونق قابل توجه در بازار کار این کشور بود. نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر به 4.1 درصد کاهش یافت و تعداد فرصت‌های شغلی ایجادشده از ۱۵۹ هزار نفر در ماه اوت، به ۲۵۴ هزار نفر در ماه سپتامبر افزایش یافت. این درحالی است که پیش‌بینی کارشناسان برای نرخ بیکاری و فرصت‌های شغلی، به ترتیب 4.2 درصد و ۱۴۰ هزار نفر بود. چنین ارقامی بازتاب‌کننده قدرت مستمر اقتصاد ایالات متحده هستند و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بازارهای پرریسک‌تر از جمله ارز دیجیتال تشویق می‌کنند.
 بیت‌کوین روز گذشته نیز روند افزایشی خود را حفظ کرد و در کانال ۶۲ هزار دلاری باقی ماند. با وجود این، قیمت بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی نسبت به موقعیت یک هفته پیش خود کاهش یافته است، چرا که معاملات ارزهای دیجیتال از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر خرید بیش از حد بیت‌کوین و اخبار منفی نظیر تنش‌های منطقه‌ای تاثیر می‌پذیرد. با این حال پایان یافتن اعتصاب کارگران در بنادر ایالات متحده که تا هفته پیش ادامه داشت، توانست ریسک‌های بازار را تا حدی کاهش دهد. طبق نظر تحلیلگران، بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی نسبت به همتایان خود بهتر عمل کرده است. با اینکه چشم‌انداز رسیدن بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار نادیده گرفته شده است، اما تحلیلگران معتقدند که قیمت این رمزارز در محدوده 57.5 تا 65 هزار دلار تثبیت خواهد شد. در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌(ETF) دیجیتال، بیت‌کوین جریان‌های ورودی خالص بیشتری را تجربه کرد که مجموعا 54.2 میلیون دلار بود. در همین حال، اتریوم شاهد خروج سرمایه خالص 3.2 میلیون دلاری بود.
بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، روز جمعه، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین وارد منطقه «ترس» شد و به عدد 37 سقوط کرد. شاخص ترس و طمع مجموعه‌ای از هفت شاخص مختلف است که برخی از جنبه‌های رفتار سرمایه‌گذاران را اندازه‌گیری می‌کند. پویایی بازار، قدرت قیمت سهام، وسعت قیمت سهام، اختیار خرید و فروش، تقاضای اوراق قرضه ناخواسته، نوسانات بازار و تقاضای پناهگاه امن، از جمله این موارد هستند. این شاخص از صفر تا ۱۰۰ نمره‌دهی می‌شود که عدد صفر نشان‌دهنده ترس کامل و عدد ۱۰۰ حاکی از احساس طمع کامل در بین سرمایه‌گذاران است. در حالی که نگرانی‌ها در مورد وضعیت در حال تحول خاورمیانه افزایش یافته است، اما معامله‌گران به آرامی شروع به تعامل مجدد با بازارها کرده‌اند. در کنار معاملات پرفراز و نشیب بازار رمزارزها، تیم توسعه بیت‌کوین در حال توسعه و بهبود رمزنگاری این ارز دیجیتال هستند. در روزهای گذشته، تیم توسعه بیت‌کوین یادداشتی را منتشر کرد و از به‌روز‌رسانی‌های طراحی شده برای بهبود عملکرد برنامه و امنیت آن رونمایی کرد. بیت‌کوین Core 28.0علاوه بر امنیت بیشتر و رفع اشکالات دیگر، ویژگی‌های ارتقا یافته حریم خصوصی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12345
اخبار مرتبط
نظرات شما