چه کاری باید در اولویت کسب وکارها و حرفه ایها قرار بگیرد؟
بهینهسازی شبکههای اجتماعی
در 10 سال گذشته، شبکه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده است. مردم اگر بخواهند درباره یک کسب وکار یا یک شخص بدانند، سراغ شبکه های اجتماعی می روند تا اینکه به وب سایت آن ها سر بزنند. فیس بوک، تیک تاک، توییتر و اینستاگرام برای شناخت برندها و آدم ها، منابع راحت تری از وب سایت آن هاست.
لوک لینز در فوربز می نویسد: «مخاطبان شما از همیشه باهوش ترند. مردم به شبکه های اجتماعی می روند و شما را آنجا رصد می کنند چراکه آن ها می توانند ببینند دیگران درباره شما چه نظری داده اند. آن ها گفت وگوهایی که در شبکه های اجتماعی درباره شما و برند شما انجام شده رصد می کنند. شبکه های اجتماعی دسترسی به مردم با یک پیام ساده و مستقیم را آسان کرده است. به همین دلیل است که باید شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های کسب وکار و برندسازی در نظر بگیرید. نخستین اثرگذاری های شما بر مشتریان و خریداران در شبکه های اجتماعی است که انجام می شود. در شبکه های اجتماعی این شانس را دارید تا اعتبارتان را نشان دهید. حضور پررنگ شما در شبکه های اجتماعی به مخاطبان ثابت می کند شما کسی هستید که ارزش شنیده شدن دارد». موضوع دوم، پس از اثبات لزوم حضور در شبکه های اجتماعی، تعیین استراتژی است. اینجاست که پای شناخت الگوریتم ها در شبکه ها به میان می آید. اما نکته مهم دیگر در تعیین استراتژی، محتواست. بارها دیده شده بسیاری از افراد اثرگذار در شبکه های اجتماعی بدون دانستن الگوریتم ها به بازدیدهای قابل توجهی رسیده اند. راز موفقیت آن ها بسیار ساده است. به نوشته لوک لینز«درواقع این افراد از محتوای خوب استفاده می کنند. محتوای با کیفیت که به طور مداوم منتشر می شود. زمانی که محتوای کاربردی برای بخش عمده ای از مردم ندارید و نمی توانید بین خودتان و آن ها ارتباطی برقرار کنید، اینکه تا چه اندازه سخت تلاش می کنید یا هشتگ های خوبی به کار می برید، اهمیتی ندارد. می توانید همه هشتگ های لازم را کشف کنید یا در ساعت هایی با بالاترین بازدید پست ها را منتشر کنید. اما تا زمانی که پست شما از نظر مخاطب ارزش دیده شدن نداشته باشد، این تلاش ها نتیجه بخش نخواهد بود».