• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
معاون عمرانی استاندار کرمان تشریح کرد

اولویت‌های عمرانی استان در سال 1401

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اهم برنامه‌های این معاونت در زیرمجموعه چهار اداره کل فنی، شهری، روستایی و بحران را طی سال جاری تشریح کرد.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با تشریح اهم برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری در سال جاری در زیرمجموعه چهار اداره کل فنی، شهری، روستایی و بحران عنوان کرد: مهمترین کاری که امسال برنامه ریزی کردیم، تسهیل امور برای عملیاتی شدن شعار دولت در طرح نهضت ملی مسکن است.
وی افزود: تامین زمین دغدغه اصلی است که بخش عمده آن انجام گرفته، ایجاد شهرک های جدید نیز در برنامه دیده و هماهنگی های آن انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌ها، بزرگترین چالش ما در تامین آب است که از طرح انتقال خط خلیج فارس به شهرهای شمالی در برنامه کاری پیگیری می‌شود و امیدواریم امسال اجرایی گردد.
آیت اللهی موسوی تسهیل امور بین دستگاه ها و شهرداری ها و دهیاری را دیگر وظیفه معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر اکثر دهیاری ها و شهرداری ها، عمده ترین کاری که امسال باید انجام شود، دوره های آموزشی است تا با قواعد و دستور العمل ها آشنا شوند و امور محموله را به خوبی انجام دهند.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۴۵ کارگروه، کمیسیون و شورا در حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عهده دار وظیفه هستیم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای پوشش نقاط حادثه خیز جاده ای و شهری استان به منظور کاهش تلفات استان خبر داد و گفت: کرمان سه سال متوالی در آمار فوتی های تصادفات نزولی بود و امیدواریم با اقدامات برنامه ریزی شده، امسال هم شاهد کاهش موارد باشیم. آیت اللهی موسوی، تدوین طرح های هادی، تفصیلی و جامع شهرها و روستاها، رسیدگی به شکایات دستگاه ها و شهروندان از شهرداری ها و دهیاری ها در کارگروه حقوقی از دیگر وظایف زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد.
وی بیان داشت: با ماموریت شورای تامین استان، ساماندهی گلزار شهدای کرمان به حوزه معاونت عمرانی استانداری سپرده شده که فاز اول آن شامل مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و اطراف آن مصوب شده و عملیات اجرایی مرمت و بهبود آن به زودی آغاز میشود‌.
وی از اجرای طرح سیلبند جیرفت به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز نام برد و گفت: با اجرای فازهای یک و دو آن، مناطق شهری و روستایی که همیشه درگیر سیل هستند در امان میمانند.
ضمن اینکه عملیات لایروبی و مطالعات رودخانه ها نیز در برنامه است. آیت اللهی موسوی اظهار داشت: در بخش گردشگری با توجه به بازخوردی که از سفرهای نوروزی امسال گرفتیم، بهبود‌بخشی به تاسیسات بهداشتی و بین راهی مدنظر است.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح روستای نمونه گردشگری مذهبی در ' قنات ملک' زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امسال کلنگ زنی می شود ضمن آنکه زائرسرای خوزستان نیز برای تسهیل حضور شهروندان در راهپیمایی اربعین و راهیان نور نیز امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی از ماموریت معاونت عمرانی برای تکمیل مصلی کرمان نیز خبر داد و افزود: به دستور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، تکمیل بخش نیمه تمام مصلی کرمان علی (ع) کرمان در دستور کار معاونت عمرانی قرار گرفت و امسال  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین از بهره برداری ساختمان جدید استانداری در سال جاری خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های معاونت عمرانی، مدیریت در زمان پیک حمل بار محصولات است که الان وضعیت مناسب است و مشکلی وجود ندارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4146
اخبار مرتبط
نظرات شما