• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

تولید سالانه سه هزار تن انواع آبزیان در کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان از وجود ۳۵۰ مزرعه پرورش ماهی در این استان خبر داد و گفت: تولید انواع آبزیان در کرمان به طور میانگین ۲ هزار و ۸۰۰ تا سه هزار تن در سال است.

محمد خیراندیش در این رابطه افزود: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، ماهیان خاویاری و آرتمیا در این استان وجود دارد که می توان با مشارکت کشاورزان و مشاوره با کارشناسان آنها را به فعلیت درآورد.
وی ادامه داد: این ظرفیت در استان کرمان وجود دارد که به راحتی می توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد تا اشتغالزایی و تولید پروتئین را در این استان داشته باشیم.
رییس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی در تولید آبزیان دارد و خشکسالی و کمبود آب موجب کاهش تولید آبزیان می شود گفت: در صورت ادامه خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها، در سال جاری احتمالا شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم.
خیراندیش تصریح کرد: تصور بر این است پرورش ماهی به آب زیادی احتیاج دارد در حالی که با استفاده از سیستم های مدار بسته و تجهیزات تصفیه و برگشت مجدد آب می توان در زمینه تولید آبزیان اقدام کرد.
وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مدار بسته و مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند و تولیدکنندگان این بخش می توانند از تسهیلات بانکی موجود در این زمینه استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز تولید آبزیان در شهرستان رفسنجان وجود دارد گفت: در این شهرستان با وجود چاه‌های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی فراوان، استعداد بیشتری برای پرورش ماهیان وجود دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: پرورش ماهی در استان کرمان افزایش درآمد و کیفیت آب کشاورزی را در پی دارد.
به گفته خیراندیش در تولید بچه ماهی قزل آلا در استان کرمان خودکفا هستیم اما بچه ماهی گرمابی و خاویاری مورد نیاز کرمان از خارج از این استان تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کرمان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی از مشاوره و راهنمایی کارشناسان در این زمینه بهره مند شوند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4494
اخبار مرتبط
نظرات شما