• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
یکهزار و ۹۰۱ تن واردات زیپ در یکسال گذشته؛

چرا زیپ وارد می‌کنیم؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درباره واردات زیپ به کشور، با اشاره به تنوع مصرف زیپ، اظهار کرد: زیپ فقط برای پوشاک مصرف نمی‌شود، بلکه در کالاهای دیگر از جمله کیف، کفش، پتو، لوازم منزل، کالای خواب و غیره هم مورد استفاده است.

مجید افتخاری با بیان اینکه زیپ در صنعت پوشاک باید تنوع مدل و رنگ بسیار زیادی داشته باشد، تصریح کرد: کیفیت زیپ در این صنعت هم بسیار مهم است؛ چرا که برای مثال اگر یک کاپشن زیپ بی کیفیتی داشته باشد، ارزش کل محصول زیر سوال می‌رود.
به گفته این عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک، با توجه به اینکه تکنولوژی روز دنیا برای تولید زیپ در کشور وجود ندارد و تنوع و میزان تولید زیپ نسبت به مصرف آن کم است، واردات این محصول انجام می‌شود. در مواردی هم برای تولیدکننده زیپ تولید مدل‌های مختلف در حجم پایین صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین واردات یک موضوع طبیعی است‌.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان در مورد کیفیت زیپ‌های داخلی گلایه دارند، تصریح کرد: بخشی از این زیپ‌ها مطابق تکنولوژی روز نیست یا برای بازار غیر از پوشاک تولید شده است؛ بنابراین مشابه داخلی زیپ‌های وارداتی به لحاظ کیفیت و تنوع وجود ندارد.
افتخاری همچنین علت فعالیت تولیدکنندگان داخلی زیپ با ظرفیت پایین را کاهش توان خرید مردم عنوان کرد و گفت: همه صنایع با این مشکل مواجه هستند و با ظرفیت پایین کار می‌کنند.
در همین حال، تولیدکنندگان زیپ هم می‌گویند به طور میانگین هر فرد در سال به ۲ متر زیپ نیازمند است این یعنی کشور ما سالانه به ۱۶۰ میلیون متر زیپ نیازمند است که ۱۸ تولیدکننده زیپ می‌توانند این نیاز را برطرف کنند، اما واردات و قاچاق زیپ، کمر تولید را خم کرده و تولیدکنندگان با نصف ظرفیت تولید کار می‌کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4565
اخبار مرتبط
نظرات شما